[smallimage 1 left] Az e-mail hírlevelek sikeréhez szükséges legfontosabb kívánalmakat jelölte meg a szoftverkészítő és szolgáltató eCircle egyik legutóbbi tanulmányában. Ha helyesen alkalmazzák, az e-mail marketing komoly üzletet jelent a vállalatoknak - állítja az eCircle.
68, főként német vállalat hírlevelét elemezték. A cégek a 100 pontos skálán átlagosan 57,3 pontos eredményt kaptak elektronikus terjesztésű hírleveleik értékelésekor. Az
eCircle véleménye szerint rengeteg vállalat nincs tisztában azzal, hogy milyen a jó hírlevél.
A legfontosabb szempontok, amelyeket ha betartunk, az e-mail alapú hírlevelünk is sikeres lesz: egyszerű regisztrációs folyamat, korrekt adatvédelem, hozzájárulás a küldéshez (a tanulmány itt nyilván arra utal, hogy ne kéretlenül küldjük a hírlevelet, azaz ne spammeljünk, hanem tegyük vonzóvá a feliratkozást a hírlevélre!), időszakosság és megszemélyesítés, valamint a jó "tálalás" - ezek mind nagyon fontosak. Ne feledjük, hogy a marketingstratégiánk eredményessége nagyban függ a hírlevelek változatosságától!
Az eCircle tanulmányának egyik érdekessége, hogy az egyéni vállalkozások gyakran kaptak kiváló osztályzatot hírlevelekre: ezt egységes koncepciójuknak és homogén hírlevél-stratégiájuknak köszönhetik.
Magát a hírlevelet célszerű úgy tekinteni, hogy az egy online fogyasztói újság. Ez a fajta felfogás a hírlevél minőségét és marketingjét is növeli - következtetett a tanulmány, mely 149 euróért olvasható el az említett cég weboldalán teljes részletességében.
Sigmond Árpád, Szalay Dániel