Call Center Oscar díj, banki Call Centerek Magyarországon
MTI Sajtóadatbank, 2003. május 22. 12:43
A KORRiDOR Privátbankár sorozata különböző pénzügyi szolgáltatásokat mutat be és elemez, főként az ügyfelek szemszögéből. A sorozat célja, hogy minél jobban megismerjék a szolgáltatások választékát, a szolgáltatók szembesüljenek a versenytársak kínálatával, a piac követelményeivel, az ügyfelek igényeivel.
A sorozat első részében a hazai internet-bankokat mutatta be az internetes gazdasági újság, most pedig a hazai bankok Call Centereit, élőhangos, telefonos ügyfél-szolgálatait. A bemutatás elsősorban a lakossági ügyfeleknek nyújtott szolgáltatás szempontjából hasonlítja össze, egymással versenyben, a hazai bankok Call Centereit.
A Call Center iparág a világpiacon évente dinamikusan 21 százalékkal növekszik. Piaci értéke meghaladja a 15 milliárd dollárt, és ebből Európa hozzávetőleg 25 százalékot tesz ki. A Call Centerek 1990 és 1999 között 5 millió új munkahelyet teremtettek az Egyesült Államokban.
Az elmúlt néhány év alatt Magyarországon is minden nagyobb lakossági bank kialakította a maga Call Centerét. A Net Survey kutatása szerint a banki ügyfelek 85 százaléka tud arról, hogy pénzintézete nyújt telefonos szolgáltatást és minden második igénybe is veszi azt, első helyen számlaegyenleg információt kér, másodikként forint átutalási megbízást ad.
A Privátbankár.hu egy 62 kérdéscsoportból álló kérdőív alapján vizsgálta a hazai, banki Call Centereket. A kérdőívet a hazai bankok Call Center vezetői töltötték ki. Az internetes újság kérdőívében többek között arra is megkérte a hazai, banki Call Centerek vezetőit, hogy: "Nevezze meg az öt, legjobb magyar, banki Call Centert sorrendben!"
Így kialakult egy szakmai sorrend, amely meghatározta a magyar, "Oscar díjas" banki Call Centert. Az első három helyen a CIB Bank, a Raiffeisen Bank és a Budapest Bank végzett. Az elemző tanulmány mindenki számára nyilvánosan megtekinthető a KORRiDOR csoporthoz tartozó www.privatbankar.hu oldalain.