Száz millió forintos HP projekt az Erste Bankban

forrás Prim Online, 2003. május 22. 14:45
A Hewlett Packard Magyarország egy 100 millió forintos informatikai projekt keretében call centert és telebank megoldást is magába foglaló rendszert épített ki az Erste Bank Hungary Rt. számára.
A beruházás nagy előnye, hogy a pénzintézet a rutinfeladatok elvégzését gépesíteni tudta, így sokkal több ideje jut az ügyfelek személyre szabott kiszolgálására. Az Erste Bank célja az, hogy a call center és a telebank havonta 1 millió hívást bonyolítson le a jelenlegi mintegy 140 ezerrel szemben. Az Erste Bankkal eddig 118 ezer ügyfél kötött telebank-szerződést, míg a pénzintézet lakossági üzletágához 280 ezren tartoznak. A banknak ezen túlmenően 4-5 ezer vállalati ügyfele is van. A bank ügyfelei az idei év első negyedévében 400 ezer műveletet kezdeményeztek a call centeren, illetve a telebankon keresztül.

A Hewlett Packard Magyarország, mint fővállalkozó egy év alatt építette ki a bank számára a call centert, illetve telebank rendszert, s integrálta ezeket a kártyarendszerhez. A mintegy 100 millió forintos beruházás a HP szervereire épült, illetve azokra az informatikai cég által szállított szoftverekre, amelyek szinkronizálták az új rendszert a már meglévő Alcatel telefonközponttal.