26 százalékkal növekedtek az e-kereskedelmi eladások

Tóth Kristóf, 2003. május 25. 10:47
[smallimage 1 left]Az interneten keresztül történő kiskereskedelmi eladások mintegy 25,9 százalékkal növekedtek az Egyesült Államokban az idei év első negyedében, közölte az Amerikai Kereskedelmi Minisztérium.
Az amerikai internetezők az idei év első negyedében mintegy 11,9 milliárd dollár értékben vásároltak különféle termékeket a világhálón, amely 25,9 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest, közölte az Amerikai Kereskedelmi Minisztérium (U.S. Commerce Department) pénteken.

A 25,9 százalékos növekedés, bár jelentősnek mondható, az eddigi legkisebb éves szintű bővülést jelenti a piaci szegmensben, áll a minisztérium negyedéves jelentésében. Az Amerikai Kereskedelmi Minisztérium 1999 óta folyamatosan nyomon követi az interneten, e-mailben, és egyéb elektronikus hálózatokon keresztül folyó kiskereskedelmi tevékenységet. A minisztérium statisztikájában minden kiskereskedelmi elektronikus tranzakció szerepel, nem csak azok, amelyek során a fizetés is online történt.

A National Retail Federation kereskedelmi szövetséghez tartozó Shop.org tanulmánya szerint az idei év egészére is hasonló mértékű, hozzávetőleg 26 százalékos növekedés várható az online eladásokban, amely 96 milliárd dolláros teljes bevételt jelent az internetes kiskereskedők számára.

A tavalyi év utolsó negyedéhez viszonyítva az első negyedéves e-kereskedelmi eladások 13,4 százalékkal estek vissza az Egyesült Államokban. A karácsonyi vásárlószezont követő tradicionálisan gyenge időszakban azonban a teljes (nem csak online) kiskereskedelmi eladások is mintegy 10,7 százalékkal csökkentek. Az online eladások 2002 negyedik negyedében 1,6 százalékát, az idei év első három hónapjában pedig 1,5 százalékát tették ki az Egyesült Államok teljes kiskereskedelmi piacának.