3D-s fejlesztések a Symbian OS-en
Kollár Csaba, 2003. június 1. 19:50
[smallimage 1 left] Az OpenGL, az ES, a TI és a Symbian most nyilvánosságra hozott implementációja értelmében egy olyan plug-in került kifejlesztésre, amely támogatja a fejlett grafikus megjelenítést az OMAP/Symbian OS alatt futó mobileszközökön.
A Texas Instruments (TI) és a Symbian kifejlesztett egy plug-in könyvtárat a Symbian multimédia- és grafikus kerete számára, amelyik lehetővé teszi a fejlett grafikus alkalmazások futtatását a TI OMAP processzor családján.
Ennek eredményeképpen - állítja a két vállalat - a 3D-s mobiljátékokat fejlesztők több hozzáférést kapnak az OMAP processzorok DSP és ARM magjához, és így nagyobb másodpercenkénti képszámot és fejlettebb grafikai effekteket fejleszthetnek.
A TI Graphics Library megosztja a grafikus funkciókat a DSP és az ARM között, és emiatt lehetséges maximalizálni a 3D grafikus megjelenítést mind a 2D-s, mind a 3D-s játékok számára - állítja a TI. Ez azt is jelenti, hogy másodpercenként akár 30 képet (frame-t) is el lehet érni.