Intel: külön márka hordozható termékekre?
Kiss Ádám Zoltán, 2003. június 10. 00:26
[smallimage 1 left]A PC processzorok terén világelső Intel azon gondolkodik, vajon nem lenne-e jobb, ha egy külön márkanév alatt indítaná harcba hordozható készülékekbe szánt termékeit, a nagy vetélytárs, a Motorola ellen.
Bár az ilyen Intel termékek mind a cég levédett XScale technológiáját alkalmazzák, külön márkanevet még nem hoztak létre. Az XScale egy hálózati termékekben is használt megoldás, tulajdonképpen a cég összefoglaló kifejezése az alacsony áramfogyasztású, ám kiemelkedő mutatókkal rendelkező chipekben található technológiára. Az elemzők szerint nem biztos, hogy az Intelnél már meghozták a végső döntést, de mindenesetre érdekes, hogy amikor először felmerült egy ehhez hasonló gondolat, akkor -2002 közepén- a cég az amerikai szabadalmi és jogvédelmi hivatalban levédette a „lomir" szót. Így elképzelhető, hogy ez lesz az új márkanév, de természetesen lehet hogy másra tartogatják, vagy esetleg soha nem kerül felhasználásra.
A piac mindenesetre folyamatosan növekszik, az átlagos mobiloknál okosabb csúcsminőségű telefonokból például 3,6 milliót értékesítettek tavaly világszerte, ez 160 százalékos piacbővülésnek felel meg. Az Intel szeretne a telítődött és befulladt PC-piac mellett más területeken is megjelenni, és a hordozható készülékek piaca több, mint ígéretes, a fent említett telefonok forgalmát 2007-re 80 millióra becsülik.