Antivírus-probléma bénított meg e-mail szervereket
Tóth Kristóf, 2003. június 14. 09:32
[smallimage 1 left]A napokban több társaság Microsoft Exchange alapú levelezőszervere omlott össze a Network Associates antivírus szoftverének egy ismert problémája miatt.
A Network Associates csütörtökön bejelentette, hogy a napokban négy jelentős ügyfelének okozott problémát az Exchange 2000-hez kiadott McAfee GroupShield 5.2 problémája. Egy ötödik ügyfél szintén regisztrálta a problémát, de a társaság szerverei nem omlottak össze.
A hiba javítását már januárban kiadta a Network Associates, de egyes felhasználók még nem telepítették fel azt. A probléma lefagyasztja a szervert, amennyiben egy adott karakterisztikájú e-mail érkezik a rendszerre.
"Azon ügyfeleink, akik még nem telepítették fel a javítást, a lehető leghamarabb pótolják" - mondta a társaság egyik szakértője hozzátéve, hogy a társaságok egyébként többórás kiesésre számíthatnak. "A helyreállítás a legjobb esetben is több órát vesz igénybe" - közölte a szakértő.
Vincent Gullotto, az NA elnökhelyettese nem tudta pontosan megmondani, miért vált a probléma hirtelen ilyen kritikussá. "Elképzelhető, hogy valaki felfedezte a hibát és olyan e-maileket küldözget, amellyel összeomlaszthatja a rendszereket, de az is lehet, hogy egy spam véletlenül pont megfelel a hiba előbukkanásához szükséges feltételeknek."
A társaságok a problémát korábban a Microsoft Exchange szerver hibájának vélték, és a szoftveróriás fejlesztőcsapata vette észre, hogy a hibát a McAfee GroupShield okozza. A Network Associates csütörtökön újabb biztonsági közleményben figyelmeztette a társaságokat a javítás feltelepítésére.