Második az Acer a magyar LCD-piacon

forrás Prim Online, 2003. június 16. 18:35
A Brian Norris Associates piackutató cég videomegjelenítési egységekről (VDU) készített legfrissebb felmérésében szereplő adatok jól tükrözik az Acer előretörését a folyadékkristályos megjelenítők egyre növekvő piacán.
A kelet-közép-európai régióban a VDU-piacon belül - amely a katósugárcsöves és folyadékkristályos monitorok mellett a plazmakijelzőket is magában foglalja -- az Acer a legnagyobb sikert Magyarországon érte el 2003 első üzleti negyedévében, ahol is kiváló eredményt könyvelhetett el az LCD-szegmensben: 13 százalékos részesedést ért el, s ezzel megszerezte a második helyet az összes szállító közül, szorosan követve az élen álló LG-t (13,5%). Magyarországon egyébként a teljes monitorpiacon, a márkás szállítók tízes toplistáján az Acer a 6. helyen áll, holtversenyben a Lite-On céggel, 3,8%-os piaci részesedéssel.

Ha a teljes kelet-közép-európai LCD-piacot nézzük, az Acer a 10 helyen végzett a tárgyidőszakban, 2,9 százalékos szeletet hasítva ki magának a piaci tortából. Az említett régióban az Acer kétségkívül a magyar piacon büszkélkedhet a legjobb LCD-eladásokkal, illetve piaci pozícióval, de sikeresen zárta a negyedévet Litvániában (3. hely, 10,9 %), valamint Csehországban is (2. hely, 8,9%) például.