Pannon Vállalati Mobilhálózat a BAT-nál
forrás Prim Online, 2003. június 17. 13:27
A British American Tobacco Hungary hatszáz munkatársa a Pannon GSM hálózatán tartja a kapcsolatot egymással és ügyfeleivel. A dohányipari cég dolgozóinak mindennapos munkáját nem mindennapi szolgáltatások segítik.
A piacvezető dohányipar cég alkalmazottainak mobiltelefonjait a Pannon Vállalati Mobilhálózat (PVM) köti össze. Ez a rendszer a hagyományos telefonközpont továbbfejlesztése: a munkatársak úgy hívhatják egymást mobilon, mintha csak egy irodai melléket tárcsáznának. A négyjegyű, így könnyebben megjegyezhető és gyorsabban tárcsázható rövid hívószámok azonban nem csak az épületen belül, hanem az ország egész területén működnek. Mindegy tehát, hogy a keresett kolléga asztalánál, a büfében vagy egy másik városban tartózkodik, ugyanazon a számon érhetik el a többiek.
Nem csak nekik, de a barátoknak és családtagoknak sem kell több mobilszámot megjegyezniük. A PVM-nél ugyanis egy SIM kártyához két előfizetés tartozik: a rendszer szétválasztja, és külön számlázza az üzleti és magán jellegű hívásokat, így a munkatársaknak szükségtelen két telefont - és két telefonszámot - használniuk.
Habár a rövid hívószámok leegyszerűsítik a cégen belüli kommunikációt, hatszáz telefonszámot mégsem lehet fejben (vagy akár a telefonkészülékben) tartani. Erre találta ki a Pannon GSM az SMS-ben vagy WAP-on elérhető telefonkönyvet: elég megadni a keresett személy nevét, és másodperceken belül megérkezik a telefonra a válasz. A rendszer persze fordítva is működik: ha nem jut eszünkbe egy új munkatárs neve, az a hívószám alapján azonnal kikereshető.