Spamellenes kezdeményezést indít a Microsoft

forrás Prim Online, 2003. június 18. 09:51
A Microsoft átfogó kezdeményezésének célja a felhasználók megvédése a kéretlen e-mailekkel (angolul „spam") szemben, valamint a vállalatok által a kéretlen e-mailek miatt hatékonyságromlás formájában elszenvedett, 2,5 milliárd euróra becsült veszteség csökkentése.
A Microsoft jobb technológiákat kíván kifejleszteni, emellett erőfeszítéseket tesz a koordinált iparági önszabályozás, a védő jogi keretrendszer és a felhasználóközpontú védekezés érdekében. A Microsoft az iparággal, illetve a kormányzati és bűnüldöző szervekkel együttműködésben részt kíván vállalni az illegális és kéretlen e-mailek elleni küzdelemben, emellett szélesebb körű digitális integritást kíván megvalósítani mind a felhasználókkal, mind a vállalkozásokkal.

„A spam a felhasználók számára az egyik legnagyobb probléma manapság; az iparág vezetőjeként kötelességünknek érezzük, hogy segítsünk ennek megoldásában, és visszaállítsuk az elektronikus levelezésbe vetett bizalmat" – mondta Jean-Philippe Courtois, a Microsoft EMEA elnök-vezérigazgatója. „Úgy gondoljuk, hogy a probléma hatásosan koordinált módon oldható meg, melynek része a technológia, az iparági önszabályozás, az erős jogi keretrendszer, valamint az illegális levélküldőkkel (spammerekkel) szembeni célzott fellépés."

„A becslések szerint a spam a teljes e-mail forgalomnak több mint 50%-át teszi ki, és hatékonyságcsökkenés formájában 2002-ben több mint 2,5 milliárd euró veszteséget okozott az európai vállalatoknak. Ezzel a kezdeményezéssel és az elkövetkező években a probléma megoldása érdekében végzett munkánkkal hozzá kívánunk járulni ahhoz, hogy az internet biztonságosabb és barátságosabb környezetté váljon" – mondta Courtois.