Terjed az Oracle E-Business Suite, itt az újabb változat
forrás Prim Online, 2003. június 30. 18:31
Az Oracle legrangosabb Európai rendezvényén, a londoni AppsWorld Europe konferencián a vállalat bejelentette, hogy rövidesen kapható lesz az Oracle E-Business Suite legújabb, kétezer új funkcióval bíró 11.5.9-es verziója.
Szintén újdonság az a Linux-migrációs eszköz, amely az E-Business Suite felhasználóit segíti a költségek csökkentésében. Az Oracle továbbá bejelentette, hogy a közép- és kelet-európai térségben számos ágazatban – különösen a pénzügyi, távközlési és közszolgáltatók részéről – élénk keresletet tapasztal az E-Business Suite iránt, amelynek felhasználói között a magyar Honvédelmi Minisztérium és a Marso autóipari vállalat is megtalálható. Az Oracle beszámolt arról is, hogy jelentősen terjed ügyfelei körében az Oracle Outsourcing kihelyezéses konstrukció.
Az E-Business Suite kilencedik s egyben legolcsóbb változata, a 11.5.9- kétezer új funkcióval jelentkezik, amelyeknek közel fele ágazatspecifikus jellemzőket támogat. Az új verzió, amelynek forgalmazása a következő néhány héten belül indul, egyszerre 29 nyelven lesz kapható.
A szoftvercég a konferencián mutatta be az Oracle Linux Platform Migration Utility nevű eszközét, amely tovább erősíti a Linux melletti elkötelezettségét. Az Oracle Linux Platform Migration Utility nevű segédeszköz lehetővé teszi az ügyfelek számára meglévő Oracle alkalmazásaik „átköltöztetését" tetszőleges Linux platformra. Ezáltal a cégek gyors és olcsó hardvereket használhatnak az alkalmazások köztesrétegéhez. A Linux-migrációs segédprogram pontosan megőrzi az aktuális programjavítási (patch) szintet, valamint a testre szabott beállítások és adaptálások többségét, így nincs szükség adatbázis-szinkronizációra, vagy az eszközök újraírására. A Linux Platform Migration Utility várhatóan júliusban jelenik meg, és az Oracle ügyfelei számára ingyenes lesz.
Az Oracle az AppsWorld konferencián beszámolt az E-Business Suite közép- és kelet-európai sikeréről is. A vállalat számos ágazatban élénk keresletet tapasztal megoldása iránt, különösen a pénzügyi, távközlési és közszolgáltatók részéről, amelyek e szoftvert választják annak érdekében, hogy fennmaradjanak és állják a versenyt a bővülő európai piacon, teljesítsék az EU-csatlakozással kitűzött célokat, és megfeleljenek a pénzügyi beszámoltatási követelményeknek. A számos új felhasználó között megtalálható a Magyar Honvédelmi Minisztérium is, amely a NATO-csatlakozásra való felkészülése jegyében komoly fejlesztéseket hajtott végre pénzügyi és számviteli rendszerének korszerűsítése érdekében. Az Oracle E-Business Suite több alkalmazását is használó költségvetési gazdasági információs rendszer (KGIR) segítette a minisztériumot költségvetési és pénzügyi tevékenységének racionalizálásában, és a szervezet vezetői döntéshozatali hatékonyságának javításában. Szintén az E-Business Suite felhasználója a MARSO Kft., amely Magyarország legnagyobb gumiabroncs-, felni- és autótartozék-importőre és exportőre. A cég az Oracle FastForward Financials segítségével valósította meg központosított és integrált pénzgazdálkodási rendszerét, amely megfelelő alapot biztosít a vállalat automatizált, rendelésközpontú munkafolyamat-irányításához. A tervek szerint a rendszer 50 százalékkal csökkenti a MARSO feldolgozási költségeit. A cég olyan egységes webes rendszerhez jutott, amely összes telephelyének viszonylatában áttekinthetővé teszi a készpénzáramlást, a rendelésállományt, a készletszinteket és az eszközgazdálkodást, és felgyorsítja a pénzügyi beszámolók elkészítését.
Az Oracle a rendezvényen jelentette be, hogy világszerte egyre kifinomultabbá válik, és egyre lendületesebben terjed az Oracle Outsourcing kihelyezéses konstrukció, mivel számos nagy és kis szervezet választja a pontosan előre jelezhető és alacsonyabb költségekkel, illetve szakszerűbb felügyelettel járó szolgáltatást. Ilyen formában használja az Oracle megoldásait a BMW AG, a Grupo Posadas, a KPMG Belgium, a Qantas Airways Ltd, a Tropicana Europe, a Brit Környezetvédelmi Hatóság, illetve még számos más ügyfél a jobb szolgáltatások, az alacsonyabb és jobban tervezhető élettartamköltség, valamint a rugalmasabb telepítési lehetőségek miatt. Az ügyfelek azáltal, hogy Oracle-szoftvereik felügyeletét és adminisztrálását az Oracle cégre bízzák, akár ötven százalékkal is csökkenthetik informatikai költségeiket. Felgyorsul a szoftverekkel kapcsolatos problémák elhárítása, nincs szükség hosszadalmas rendszerbevezetésre, és saját informatikai szakembereik azokra a stratégiai fontosságú tevékenységekre összpontosíthatnak, amelyek eredményesebbé teszik a szervezet alaptevékenységét.