Microsoft Business Solutions: Axapta 3.0
forrás Prim Online, 2003. július 1. 15:30
A Microsoft Business Solutions Hungary Kft. piacra dobta a Microsoft Business Solutions–Axapta integrált vállalatirányítási rendszer 3.0-as verziójának Magyarországra lokalizált változatát.
A 3.0-ás verzió újdonságai közé tartozik az eBusiness további gyakorlati kihasználása a B2C, B2E, B2B kapcsolatokban, a vállalatközi együttműködést biztosító és a felhasználókat összekötő Enterprise Portal illetve a különböző üzleti alkalmazásokat is összekötő Commerce Gateway segítségével.
Az Axapta Enterprise Portal-lal az alkalmazottaknak, a partnereknek és az ügyfeleknek hozzáférés biztosítható az Axapta bármely funkciójához, web-es felületen, csupán egy böngésző használatával. Így az internet teljesebb felhasználásával mindig a valós idejű adatokat láthatják, sőt, frissíthetik is bizonyos adataikat. Például az alkalmazottak maguk vihetik be az egyes projektekre vonatkozó munkaidő-elszámolásukat; a vevők frissíthetik szállítási, vagy számlázási címüket, illetve új rendeléseket adhatnak le; a szállítók pedig szükség esetén a termékek, vagy adott szállítások paramétereit módosíthatják. Mindehhez csupán egy böngészőre van szükségük, valamint arra, hogy hozzáférést kapjanak a futó Axapta alkalmazás megfelelő tábláihoz.
A Commerce Gateway használatával különböző üzleti alkalmazásokat lehet összekötni. Így kapcsolat létesíthető például az üzleti partnerek más vállalatirányítási rendszereivel, természetesen adott hozzáférési szintek mellett. Megrendelések küldhetők a szállítók rendszerébe, vagy megrendelések fogadhatók más rendszert használó ügyfelektől.
További újdonságok találhatók a projektszerű folyamatok, a gyártás és a nemzetközi pénzügyi igények támogatásában. A 3.0 verzió alapvetően az ellátási lánc szereplőinek, a vállalatok illetve a vállalat-csoportok tagjainak hatékonyabb belső és külső kommunikációját, kapcsolatépítését és együttműködését segíti – mondta Ládonyi János, a Microsoft Business Solutions Hungary Kft. kereskedelmi és partner igazgatója.
A rendszert közép illetve középnagy vállalatok számára tervezték azzal a céllal, hogy lehetővé tegye a vállalatirányítás különböző területeinek integrált kezelését. Így az Axapta felöleli a pénzügy, a kereskedelem, a logisztika, a termelés, a projekt, az ügyfélkapcsolat-kezelés és a humán erőforrás menedzsmentjét. Már az Axapta első, 1998-ban megjelent verziója is újszerű technológiájának köszönhetően, az internet adta lehetőségek minél teljesebb kiaknázását célozta meg. Így a kezdetektől fogva bizotsította az elektronikus kereskedelem eszközeinek gyors és rugalmas használatát, mind a vállalaton belüli, mind pedig a más vállalatokkal történő kommunikáció terén. Az első verzió megjelenése óta a korszerű technológia nyújtotta lehetőségek kihasználásával és bővítésével, valamint a piaci igények folyamatos elemzésével és követésével mára egy olyan egységes rendszer jött létre, amely könnyen testre szabható, így a vállalatok egyéni igényeihez igazítható.