Sulinet - 100 ezerrel nőhet a PC-eladás

MTI Sajtóadatbank, 2003. július 11. 08:28
A Sulinet Expressz program a várakozások szerint mintegy 100 ezerrel növeli meg éves szinten a magyarországi - egyébként átlagosan 250 ezres – új számítógép eladásokat.
Kóka János, az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) elnöke csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón kifejtette, hogy a program egyszerre teljesíti a piac és a társadalom elvárásait. Hozzátette: a Sulinet egyrészt növeli Magyarországon a PC-eladást, másrészt érdemben hozzájárul az információs társadalom fejlesztéséhez. "Az IVSZ szerint a Sulinet Expressz program jó kezdeményezés és várhatóan eléri a kívánt társadalmi hatást" - mondta Kóka János.

Az eseményen elhangzott, hogy eddig több száz gép talált gazdára, s a disztribútorok jelzik, hogy folyamatosan érkeznek új megrendelések. A sajtótájékoztatón Beck György, az Infórum elnöke utalt arra, hogy szükség van az ilyen programokra, mivel Magyarország az Európai Unióhoz képest jelentősen elmarad az otthoni számítógép-használatban, illetve az internetezésben.

Beck György elmondta, hogy Nyugat-Európában az egy főre eső informatikai költés sokkal nagyobb, mint Magyarországon, ez azonban összefügg a bruttó hazai termék nagyságával is (GDP). Az Infórum elnöke kifejtette, hogy Magyarországon az első negyedévben ezer főre vetítve hat új számítógépet adtak el, míg egy évre visszamenőleg ugyanez a szám 24. Ezzel szemben Nyugat-Európa legfejlettebb országaiban, így például Norvégiában és Írországban ez a szám száz fölötti. Beck György kifejtette: az első negyedévben Magyarországon a bázishoz képest 10 százalékkal csökkent az új számítógépek eladása. Az Infórum elnöke aláhúzta: eközben a közép-kelet-európai régióban 20 százalékkal nőtt az új gépek értékesítése.

Az eseményen elhangzott az is, hogy 2002 végén az Európai Unióban átlagosan a lakosság 40 százaléka használta az internetet, miközben Magyarországon csak 11 százaléka. Az európai uniós országok közül csak Görögországban kisebb az internet elterjedtsége a magyarországinál, ahol 9 százalék a penetráció. A sajtótájékoztatón közölték, hogy a felmérések szerint Magyarországon jelenleg 750-850 ezer háztartásban van számítógép, ám a Sulinet Expressz hatására jelentősen nőhet a számuk.