Csökkenő PlayStation eladások
Kiss Ádám Zoltán, 2003. július 27. 22:25
A Sony egymást követő három hónapban is kénytelen volt szembenézni a PlayStation játékkonzoljai irányában mutatkozó csökkenő kereslettel, PS2-esből ez idő alatt 2 millióval kevesebbet adtak el, mint tavaly ilyenkor.
Az elemzők ennél is sötétebben látják a helyzetet, szerintük ezek csupán a keresletcsökkenés első jelei. Az ilyen folyamatok általában lassan indulnak meg, ám szinte megállíthatatlanok, mivel a legtöbb potenciális vásárló már beszerezte saját játékgépét. A Sony szerint az értékesítések a várt ütemben zajlanak, és a szakértők sem tartanak rangsorváltozástól a játékkonzol-gyártók között. A 2000 márciusi japán bemutató óta több mint 50 millió PS2-est adtak el világszerte, míg a rivális Microsoft és Nintendo csak 10 millió környékén tart. Az sem utolsó szempont, hogy a gyártók általában nem a konzolon keresnek, sőt, mint az a Microsoft esetében ismert, hajlandóak komoly veszteségeket is bevállalni. Ennek oka, hogy a másolásvédett szoftverek igen borsos áron kaphatóak, és a ebből szép haszna származik a hardvergyártónak is. Ha szigorúan a hardver piacot nézzük, akkor sincs ok az aggodalomra, mivel a Sony jellemzően megpróbálja minél kevesebb extrával értékesíteni termékei alapváltozatát, és a felhasználónak később jelentős összegeket kell fizetni például egy új irányító, vagy memóriaegység beszerzésért.