A Google-nak állít konkurenciát az új MSN kereső
Tóth Kristóf, 2003. július 28. 22:53
A Microsoft továbbfejlesztette MSN keresőmotorját, amelyet a társaság a Google ellenfelének szán. A szoftveróriás ugyanakkor nem szakítja meg együttműködését az Overture Services-zal, amelyet a közelmúltban a Yahoo megvásárolt.
"Az MSN Search az egyik fő üzletágunkat képezi" - mondta Lisa Gurry, a MSN termékmenedzsere. "A semmiből szeretnénk felépíteni saját keresőmotorunkat" - tette hozzá a vezető. Bár a szoftveróriás Microsoft a jelek szerint agresszív támadást indított a Google ellen, a társaság egy merőben más stratégiát választott a Yahoo tekintetében. Az MSN továbbra is használni fog különböző technológiákat a Yahoo tulajdonába tartozó Inktomitól, és az Overture Services-zal kötött, fizetős találatokkal kapcsolatos megállapodás sem veszíti érvényét.
A Microsoft egyelőre tovább alkalmazza az Overture megoldását, a távolabbi jövőben azonban valószínűsíthető, hogy a társaság saját fizetős találati technológiát fejleszt ki, mondta Yusuf Mehdi, a Microsoft MSN Personal Services & Business részlegének vezetője.
Gurry szerint az MSN Search projekt egyelőre azonban még messze áll az elkészüléstől. A vezető azt egyébként nem közölte, hogy a megoldás várhatóan mikor jelenik meg. "Ez nem egy rövidtávú projekt. Egy hosszú távú programról van szó, amely az MSN-nel kapcsolatos stratégiánt egyik középponti elemét képezi" - mondta Gurry.
A Microsoft úgy véli, a webes keresések sokkal hatékonyabban is működhetnének, mint jelenleg. A szoftveróriás szerint a jelenlegi keresők a webes tartalmak alig 30 - 40 százalékát érik el, és a felhasználók csak minden második keresésre kapnak elfogadható találatot.