Tartanak az e-mail rendszerek meghibásodásától az IT vezetők
Tóth Kristóf, 2003. július 30. 09:51
Számos informatikai vezető számára egy válásnál is nagyobb traumát okozna, ha az általuk felügyelt vállalati e-mail rendszer egy hétre leállna, áll egy hétfőn kiadott jelentésben.
Az adattárolási szoftverek fejlesztésével foglalkozó Veritas Software által szponzorált jelentés ráadásul súlyos hiányosságokra mutat rá a vállalati e-mail rendszerek menedzselésében, illetve a biztonsági másolatok, és helyreállítási eljárások megtervezésében.
A jelentés szerint az IT vezetők 4 százaléka véli úgy, hogy egy váratlan e-mail rendszeri hibát egy óránál kevesebb időbe telne kijavítani. 15 százalék gondolja úgy, hogy a helyreállításhoz egy órára lenne szükség, 41 százalék szerint pedig 1 óránál több időre lenne szükség. A 41 százalékból 9 százalék szerint egy ilyen művelet legalább 24 órát vesz igénybe. A fennmaradó 39 százalék nem tudja, mennyi idő alatt tudná helyreállítani a vállalati e-mail rendszert.
"Az e-mail az utóbbi időben már jóval többet jelent, mint egyszerűen kommunikációs eszközt, óriási felelősséget helyezve a vállalatokra a rendszer zökkenőmentes működtetését illetően" - mondta Mark Bregman, a Veritas elnökhelyettese. "Amennyiben az IT menedzserek nem tudják biztosítani a rendszer működését, az egész vállalat tevékenysége megbénulhat" - tette hozzá.
A jelentést a Dynamic Markets piackutató cég végezte mintegy 850 vállalati IT vezető megkérdezésével az Egyesült Államokban, Európában, a Közel-Keleten, és Dél-Afrikában. A felmérés szerint a társaságok 99 százaléka archiválja a vállalati e-mail forgalmat, de 56 százalék esetében vannak olyan e-mail postaládák, amelyek kimaradnak az automatikus biztonsági másolatok készítésekor.