Nokia Magyarország: új marketingigazgató, új mobilok
Kovács Attila, 2003. július 30. 14:32
A Nokia Magyarország július 30-án tartott sajtótájékoztatóján mutatkozott be Dér Attila, a cég új marketingigazgatója.
Ménesi Zsolt, a korábbi marketingvezető Dubai-ban, az Egyesült Arab Emirátusokban folytatja munkáját, ahol a Nokia közel-keleti régiójának marketing tevékenységéért lesz felelős. Dér Attila korábban a Reckitt Benckiser Kft-nél dolgozott, azt megelőzően pedig a VRAM Rt-nél termékfejlesztéssel és promóciók szervezésével foglalkozott.
A távozó Ménesi rövid tájékoztatást adott a Nokia globális piaci helyzetéről és a közeljövőben, várhatóan szeptemberben a hazai piacra kerülő új készülékekről. A globális mobilkészülék piacon 39%-os részesedéssel rendelkező Nokia 2003-ban összesen 35 új modellel jelentkezik, melyek közül 22 az első félévben jelent meg.
A közeljövő új mobilkészülékei: a személyre szabható, a fiataloknak ajánlott Nokia 3100-as, a Bluetooth funkcióval és kamerával felszerelt Nokia 6220-as és az üzleti felhasználóknak is ajánlott, előre installált szoftverekkel, kétszeres digitális zoom-mal rendelkező fényképezőgépet és videofelvevőt is tartalmazó Nokia 6600-as típus. Ménesi az új készülékek végfelhasználói áráról még nem tudott információkkal szolgálni.
A Nokia 3100 további jellemzői: nagy méretű színes kijelző, elő- és hátlap áttetsző anyagból és grafikákkal készült, tömege 85 gramm, tartalmazza az Xpress-on „elektrofoszforeszkáló" játékelőlapok új generációját.
A Nokia 6600 típus további jellemzői: nagy színes kijelző, három sávos kivitel, bővített személyes információkezelő alkalmazások, továbbfejlesztett grafikus felhasználói felület, több képet tartalmazó multimédiás üzenetek küldhetők/fogadhatók, Bluetotth, infravörös, HSCSD és GPRS kapcsolat támogatása, beépített TCP/IP tecnológia. A felhasználók a Symbian 7.0 operációs rendszerrel kompatíbilis, vagy a legfrissebb Java technológián alapuló alkalmazások hozzáadásával részt vehetnek mobilkörnyezetük formálásában.