Felvásárláson keresztül tört be a mobilpiacra az Nvidia

Kiss Ádám Zoltán, 2003. augusztus 4. 22:34
A grafikai megoldásairól ismert Nvidia ezúttal nem csak azáltal terjeszkedik, hogy felvásárolta 70 millió dollárért a MediaQ-t, hanem mert ezzel egyben egy új területre is belépett, a vezeték nélküli eszközök világába.
Az éppen jól menő nagy cégekre jellemző, hogy eredeti működési területüktől eltérő szektorokba kalandoznak, amikor az üzlet még fényesen megy, ám már sejteni lehet, hogy ez nem lesz mindig így. Ezzel tulajdonképpen előre próbálják finanszírozni a jövő profitkiesését. A grafikus chipjeiről híres Nvidia helyzete is hasonló lehet, a vállalat fényes közelmúltat tudhat maga mögött, ám a piac lassan telítődik. Az Nvidia ezért felvásárolta a MediaQ-t, mely saját nevén nem igen ismert, ám az általa gyártott kijelző- és elemélettartam-növelő chipek olyan cégek termékeiben lehetnek jelen közvetlen közelünkben, mint a Mitsubishi, a Siemens, a Palm, a Sharp, a Philips, a Dell vagy a Sony. A piaci érdekszféra szélesítését nyilatkozatában gyakorlatilag megerősítette Jen-Hsun Huang Nvidia vezérigazgató is, aki a mobilpiacra történő betörésről beszélt az üzlet kapcsán. A vállalat egyébként stabil anyagi helyzetét mutatja, hogy a 70 millió dolláros vételár többségét nem részvénycserével, hanem készpénzforgalommal oldották meg.