A textuális nemzedék lóg a mobilokon
Kollár Csaba, 2003. augusztus 11. 07:07
A Mobile Data Association legutóbbi felmérésében azt vizsgálta, hogy a textuális nemzedéknek nevezett 16-24 év kör közöttiek hogyan viszonyulnak a mobiltelefonokhoz.
A felmérés szerint a fiatalok egyre nagyobb számban használják arra a mobiltelefont, hogy annak segítségével szervezzék meg az életüket. A „Generation Text" (textuális nemzedék) 95%-a használja rendszeresen a vezetéknélküli üzenetküldési lehetőségeket; havonta átlagosan mintegy 100 üzenetet küld. Ennek nagyobb része SMS alapú, de már növekszik az aránya az MMS-eknek is.
A felmérés szerint a nemzedék tagjai jobban szeretik a szöveges (gépeléses) mobilkommunikációt, mint, ha beszélgetnének, különösen akkor, amikor találkaidőpontokat kell megbeszélni. A másik érv a szöveges üzenetek mellett, amikor a szüleikkel akarnak valamit tényszerűen közölni úgy, hogy nem kíváncsiak azok válaszreakcióira.
A felmérést az angliai O2 rendelte meg. Az O2 közlése szerint egy átlagos tinédzser havonta közel 30 GBP-t egy évbe pedig 400 GBP-t költ mobiltelefonjára. Ez – állítja a felmérést végző Mobile Data Association – több, mint amennyit szórakozásra fordít, beleértve a TV-t, a számítógépet és a különböző HIFI berendezéseket is.