Az Interbrand, a világ vezető márkatanácsadója immár második
alkalommal a Samsungot nevezte meg a világ leggyorsabban növekedő
márkaneveként. Mindössze három év alatt a Samsung név értéke több mint
kétszeresére – a 2001. évi 5,2 milliárdról a jelenlegi 10,8 milliárdra – nőtt.
A 100 legnagyobb világcéget értékelő évenkénti Interbrand felmérés szerint a
Samsung jelenleg a világ 25. legnagyobb márkája. 2002-ben a 34., 2001-ben pedig
a 42. helyen állt, azaz két év alatt 17 helyet lépett előre.
A Samsung a multinacionális cégek szűk elitjébe tartozik, melyet a vásárlókkal,
szellemi vezetőkkel és kereskedőkkel közös gondolkodásmód különböztet meg a
többi cégtől. A Samsung holisztikus megközelítésben kommunikálja a globális
márkanevet, melynek keretében számos független, de egy közös márkakép által
vezérelt regionális stratégiát valósítottak meg.
A Samsung márkanév értékének dinamikus emelkedéséhez elengedhetetlen volt, hogy
a vállalat kiemelten foglalkozzon az integrált globális reklám és marketing
tevékenységgel, amelynek hangsúlyos eleme a folyamatos partnerség az Olimpiai
Játékokkal.
„Elsőként Kun-Hee Lee elnök ismerte fel és hangsúlyozta a kiemelkedő
márkanévben rejlő hatalmas versenyelőnyt 1996-ban." – mondta TaeHo Kim,
a Samsung csoport vállalati kommunikációs osztályának alelnöke – „Annak
érdekében, hogy a Samsung név nemzetközi szintű vezető márkanévvé váljon,
globális programot indítottunk és ezzel olyan egységes vállalati identitást
alakítottunk ki, amely minden marketing tevékenységünkben megjelenik."
„A Samsung márka folyamatos erősödése hűen tükrözi a vállalat
elkötelezettségét a márkanév globális szintű erősítésében. A Samsung márka
értéknövelése kulcsfontosságú vállalati cél, amely kiterjed a teljes
szervezetre, az elnöktől az alkalmazottakig. A Samsung sikerrel tette
marketingstratégiája központi elemévé a márkaépítést, amely a
termékfejlesztéstől az elosztási csatornák megválasztásán át a csatornákon
keresztül kifejtett marketing tevékenységekig, valamint a belső és külső
kommunikációig terjed." – mondta Jan Lindemann, az Interbrand
globális ügyvezető igazgatója. – „A Samsung sikerének középpontjában az áll,
hogy a menedzsment elszántan törekszik arra, hogy a Samsungot saját területein
vezetővé tegye, és támogatja az ennek hátteret biztosító befektetések és
szervezetek megvalósítását is." A Samsung új menedzsment filozófiájában
fogalmazta meg vezető szerepének alaptételeit, melyet Lee elnök vezetett be
1993-ban a vállalat globális minőségügyi kezdeményezésének keretében. Ekkor
jelentette ki Lee elnök, hogy a Samsung névnek a világszínvonalú termékekkel,
alkalmazottakkal és folyamatokkal társult fogalommá kell válnia.
Azóta a Samsung több kategóriában is globális vezetővé lépett elő, vezető piaci
pozíciót szerzett a félvezető memórialapkák gyártásában, a lapos kijelzős
monitorok és színes televíziók gyártásában, valamint világszinten harmadik
helyen áll a mobiltelefon-készülékek értékesítése területén. A Samsung
elkötelezett a márkában rejlő tőke növelésében, melyet a szervezeti
módszerekkel megvalósított marketingen keresztül, valamint a humán tőke, a
termék és a működési területeket jelentő közösségek területén kifejtett
befektetéseken keresztül kíván elérni. A vállalat célja, hogy a digitális
konvergencia forradalmának globális vezetőjévé váljon, és legalább 50 termék
esetében piacvezető pozíciót szerezzen.
A világ 30 legértékesebb márkája:
[bigimage 2 center]