a) A tartalom az üzleti élet aktív résztvevőinek igényeire koncentrál, tehát nem a napilapok és a hagyományos portálok vegyes tematikáját követi. Elsősorban gazdasági, piaci, tőzsdei, jogi stb. információkat kínál azoknak, akiknek fontos, hogy mindig a legfrissebb anyagokat találják koncentráltan, egy helyen. A friss informatikai hírek forrása a Prím-Online, emellett informatikában támaszkodik a site a Chip magazin cikkeire is.
b) Felmérések bizonyítják, hogy az internetezők többsége a "Yahoo-típusú" keresőprogramokban bízik, azokat kedveli. Az Elender egy ilyen - korábban Kincskereső néven népszerűvé vált - tematikus keresőmotorral sokak számára teszi lehetővé a portálján, hogy az internetdzsungel magyarországi sűrűjében eligazodjék.
c) Az interneten való hatékony tájékozódás egyik legfontosabb gátja az információ strukturálatlansága. Az Elender szolgáltatásával hírözön helyett személyre szabott információkhoz juthatnak a felhasználók, vagyis azt a hírcsoportot kapják meg - és csak azt -, amelyiket igényelték, amire szükségük van.
Az EOL a Microsoft új, Magyarországon most debütáló MCIS szoftvertechnológiájára épít, amely, a testreszabhatóságon túl, egy komplett internetes reklámügynökség technikai hátterét is nyújtja. A nagy látogatottságra készülve az Elender a szolgáltatást az erős, megbízható Hewlett-Packard szerverekre alapozza.