Az Intel kilépett a drótnélküli hálózati eszközök piacáról
Tóth Kristóf, 2003. augusztus 30. 12:00
A chipóriás csendben leállította saját márkaneve alatt megjelenő drótnélküli hálózati termékeit, és a jövőben inkább a Centrino platformra kíván koncentrálni.
A társaság valójában már februárban leállította a Pro/Wireless 2011, 2011B, és 2000/5000 típusjelzésű, valamint Xircom Wireless márkanév alatt megjelenő termékek gyártását, derül ki a cég weboldalán megjelent közleményből. "A saját márkanevünk alatt megjelenő termékek helyett inkább építőelemeket kívánunk gyártani más termékekhez" - mondta Dan Francisco, az Intel egyik szóvivője csütörtökön.
A chipóriás márciusban jelentette be a Centrino platformot, amely a Pentium M mobil processzorból, valamint drótnélküli vezérlőt is tartalmazó chipkészletből áll. A vezető PC gyártók azóta kivétel nélkül kiadták Centrino alapú notebookjaikat, és a platform komoly sikert aratott.
Az Intel korábban egy 300 millió dolláros reklámkampányt indított a Centrino termékek népszerűsítésére, valamint számos referencia készüléket készített a drótnélküli hálózati termékek fejlesztésének elősegítése érdekében. Paul Otellini, a társaság elnöke azonban úgy véli, a társaság lelkesedése a drótnélküli hálózatok iránt túl nagy volt, és legfőképp túl korán. "Túlzott elvárásokat ébreszthetünk a Wi-Fi-vel kapcsolatban a felhasználókban, és ebben bizonyos fokig az Intel is hibás, mivel többszáz millió dollárt fordítottunk a Centrino népszerűsítésére" - mondta az Intel vezető a napokban megrendezett kaliforniai Telecom Conference konferencián.
Otellini szerint a Wi-Fi hirtelen jött népszerűsége óriási árnyomást nehezített a chipek gyártóira, de ez a chipipar természete. "Ilyen az élet. Üdvözlünk a félvezetőiparban" - tette hozzá Otellini.