A Sharp jelentős növekedést lát az LCD TV piacon
Tóth Kristóf, 2003. augusztus 31. 21:56
A folyadékkristályos kijelzőre épülő televíziók vezető gyártója a készülékek piaci szegmensének dinamikus növekedését látja, miközben a cég részesedése folyamatosan csökken a területen.
A japán Sharp Corp., amely az LCD televíziók vezető gyártója, a társaság szombati bejelentése szerint az elkövetkező években várhatóan folyamatosan veszíteni fog jelenlegi piaci részesedéséből. A cég vezetői szerint ugyanakkor a szegmens olyan mértékű növekedést mutat, amely lehetővé teszi, hogy a gyártó még a csökkenő részesedés mellett is tovább növelje bevételeit.
Az LCD kijelzőre épülő lapos televíziók piacát jelenleg a Sharp, illetve a dél-koreai Samsung Electronics vezeti. A közelmúltban azonban három, a Sharpnál jóval nagyobb elektronikai óriás, a japán Sony és Matsushita, valamint a holland Philips jelentették be, hogy egyenként 25 - 30 százalékos részesedést kívánnak szerezni az LCD TV-k növekvő piacán.
"Nem áltatjuk magunkat azzal, hogy megőrizhetjük jelenlegi, igen magas piaci részesedésünket, de a piac robbanásszerű növekedésével a mi bevételeink is erőteljesen fel fognak lendülni" - mondta Katsuhiko Machida, a Sharp elnöke.
A Sharp korán vezető szerephez jutott az LCD TV-k piacán, mivel a társaság 1998-ben arra a megállapításra jutott, hogy a nagyobb riválisokkal csak akkor maradhat versenyben, ha a legmodernebb készülékeket kínálja a piacon.
A japán társaság piaci részesedése már az idei évben is csökkenni fog az LCD televíziók piacán. A Sharp eladásai a szegmensben azonban így is 70 százalékkal fognak növekedni 2003-ban, ami mintegy 1,5 millió LCD TV eladását jelenti. A piac egésze az idei évben 123 százalékos növekedés mellett mintegy 3 millió készüléket fog kitenni.