Elektronika - a lapos képernyő felé megy a piac
MTI Sajtóadatbank, 2003. szeptember 1. 10:43
A dél-koreai Samsung cég képviselője az elektronikai berendezés berlini nagy bemutatóján, az IFA-n úgy vélekedett, hogy a televíziós piac hasonló változást él meg most a lapos képernyőre való áttéréssel, mint amikor a fogyasztók a fekete-fehér készülékekről a színesre váltottak.
Szerinte a laposak iránti kereslet olyan erőteljes, hogy nem lehet még csak jóslásokba sem bocsátkozni, hová fejlődhet az idén. Egyre nagyobb a kereslet a falra akasztható, azaz kimondottan lapos készülékek iránt is. Igaz, a német piacon arra számítanak, hogy a mintegy ötmillió készülékből 150 ezer lesz ilyen a háztartásokban az év végére.
Mivel ezek drágábbak, 10 ezer euró körül van az áruk, a tévékészülék eladások teljes értékében részesdésük elérheti a 20 százalékot - jelentette ki a holland Philips képviselője Berlinben. A vállalat az IFA-n már csak ilyeneket állított ki.
A lapos tévék piacvezetője a Samsung és a Sharp lett, a Sony, a Philips és a Panasonic másoktól vásárolja ezen képernyőket, így piaci lemaradásban van, most kezdi saját modellválasztékát kialakítani. Több japán vállalatnak a kisebb, 37 centis képernyőméretű készülékeknél már elsősorban lapos képernyős kínálata van, a piacvezető országnak így Japán tekinthető.