Új igazgató az IBM Magyarországi Kft. szoftver üzletága élén
forrás Prim Online, 2003. szeptember 16. 16:38
[smallimage 1 left]Az IBM Magyarországi Kft. 2003. szeptemberétől Rehus Pétert nevezte ki
szoftver üzletágának élére. Rehus Péter fő feladata az IBM szoftver
üzletágának öt kulcsterületén (WebSphere, Tivoli, DB2, Lotus, Rational)
történő szoftverértékesítés, továbbá az IBM magyarországi ügyfeleinek
kiszolgálása a vállalat partnerhálózatán keresztül.
A 37 éves Rehus Péter sokéves IBM-es munkatapasztalattal rendelkezik, több pozíciót is betöltött a cégen belül elsősorban értékesítési, szolgáltatási területen. Junior projekt vezetőként kezdte pályafutását az IBM Bank és biztosítási ágazatában. Ezt követően 6 éven keresztül kereskedelmi képviselő, majd értékesítési vezetőként dolgozott ebben a szektorban. Ez időszak alatt négy hónapot töltött az IBM Kelet-Európai Igazgatóságának rendszerintegrációs osztályán, ahol különböző kelet-európai országokban folyó projektek kapcsán részt vett a rendszerintegrációs osztály folyamatainak alakításában, és a régióban az első erőforrás-kihelyezési ajánlat elkészítésében.
1998-ban a szolgáltatási terület felé lépett tovább, azon belül is a stratégiai erőforrás-kihelyezés (outsourcing) irányába. Egy éven keresztül az IBM Business Computing Utility (BCU) marketing és értékesítési vezetőjeként a BCU szolgáltatásainak értékesítését, a marketing és értékesítési stratégia kidolgozását irányította Ezt követően pedig az outsourcing üzletág vezetőjeként fő feladata az IBM magyarországi erőforrás-kihelyezési stratégiájának kialakítása és üzleti lehetőségeinek felderítése volt.
Szoftver üzletág igazgatói kinevezése előtt a rendszerintegrációs üzletág vezetője volt két évig, ahol az üzletág munkájának megszervezéséért, a projektek teljeskörű felügyeletéért támogatásáért, valamint az üzletág stratégiájának kidolgozásáért volt felelős.
„Célkitűzésem, hogy az IBM legújabb technológiai fejlesztéseit alkalmazó köztes-szoftverei (middleware-ek) segítségével, platformtól és cégmérettől függetlenül, valódi üzleti értéket nyújtsunk ügyfeleinknek." – mondja Rehus Péter.
Rehus Péter a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki karán szerzett diplomát. Az egyetemet követően marketingkommunikációs, valamint Business Management területen folytatott tanulmányokat.