Megjelent a Kutatási Jelentés legújabb száma
forrás Prim Online, 2003. október 3. 12:41
Megjelent a BME-UNESCO Információs Társadalom- és Trendkutató Központ
Kutatási Jelentésének legújabb száma.
Részletes tartalom:
Internethasználat az általános vállalati körben
GKI Gazdaságkutató Rt. - Westel Rt. - Sun Microsystems
A kutatás célja az internet és a kapcsolódó üzleti alkalmazások ismeretének, elterjedésének, jövőjének vizsgálata, az internet alapú kereskedelemre és az információtechnológiai piacra vonatkozó várakozások feltérképezése a vállalatok körében. Az alábbi, az általános vállalati körre vonatkozó felmérés az 5-nél több alkalmazottat foglalkoztató jogi és nem jogi személyiségű társaságokra terjedt ki. A vállalatok összesített internethasználati indexe a vállalatok internetes üzleti alkalmazásokkal és lehetőségekkel kapcsolatos várakozásainak jelentős süllyedését mutatja a 2002-es év végén.
Távközlés, internet (Gyorstájékoztató a központi statisztikai hivatal legfrissebb adataiból)
Központi Statisztikai Hivatal
A vezetékes telefonvonalakat illetően az elmúlt negyedévben is folytatódott az előfizetések csökkenése, ezen belül pedig az ISDN-csatornák számának emelkedése; az időszak végén előzetes adatok szerint 3 millió 646 ezer vezetékes telefonvonal volt üzemben, amelyből 585 ezer az ISDN-csatornák száma. Lassuló ütemben, de tovább nőtt a mobiltelefon-használók tábora: 2003 I. negyedévének végén 7 millió 079 ezer mobil-előfizetést regisztráltak - közel 3%-kal többet, mint három hónappal korábban. Az internet-előfizetések száma meghaladta az 503 ezret, ami 13%-os növekedést jelent az előző negyedévhez képest.
Az internet és használói
NRC Internet Marketing Tanácsadó és Piackutató Kft. - TGI Magyarország Kft.
Az NRC Piackutató Kft. és a TGI Magyarország Kft. idén is elkészítette hazánk legnagyobb online felmérését, a Visitor Lifestyles Research (VLR) kutatást, amelyben a demográfiai és az internethasználati szokásokon túl megvilágításba kerültek a gyakori internetezők (hetente legalább egyszer használók) életstílus-jellemzői, médiafogyasztási, kommunikációs és fogyasztási szokásai is. Az immár három éve zajló kutatás eredményei alapján megállapítható, hogy az internetezők tábora lassan, de folyamatosan gyarapszik, és egyre tudatosabban használja az internetet.
E-kormányzat az Európai Unió tagállamaiban
Infonia Alapítvány
Az állandó online kormányzati jelenlét mára már kötelezővé vált. Az e-kormányzati célkitűzések a tagállamok különböző információs fejlettsége ellenére közel azonosak. Az uniós tagállamok legnagyobb része jelenleg az egyoldalú szolgáltatások kiépítésénél tart; a közeljövő nagy feladata a sokrétű interaktív szolgáltatások elindítása és széles körű elterjesztése. Még 2-3 év, és a csatlakozó államoknak - így hazánknak is - szembe kell nézniük a kormányzat informatizálásának kettős kihívásával, azaz a kormányzati struktúra merevségéből és a felhasználók tömegesítéséből fakadó problémákkal.
Az elektronikus kormányzatok webes tevékenysége
Infonia Alapítvány
A cikk szerzője az elektronikus kormányzatok webes tevékenységéhez két oldalról közelít: egyrészt a kormányportál - mint webhely -, másrészt a webszolgáltatások - mint a kormányportálok egyik meghatározó jellegzetessége - felől. Véleménye szerint a kormányportálok többsége honlapként és információs portálként elfogadható, azonban nem teljesítik az igazi elektronikus kormányzati kihívásokat - ezek a nagyszámú online interakció, az információ iránti felelősség, a tájékoztatási kötelezettség és a széles felhasználói célcsoport.
Magyarország információs társadalmi felkészültsége 2002 őszén
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ
Az ITTK 2002 őszén - megismételve 2000. tavaszi adatfelvételét – az úgynevezett readiness vizsgálati típussal elemezte hazánk felkészültségét az információs változásokra. Az eredmények összességében előrelépést mutatnak, hiszen Magyarország általános információs társadalmi felkészültsége 75%-os, szemben a két évvel ezelőtti 69%-kal. A tanulmányból megtudhatjuk, hogy milyen - pozitív és negatív - változásokat takar ez a szám, vajon elégedettek lehetünk-e a fejlődés mértékével, illetve milyen kormányzati lépések szükségesek pozíciónk javításához.