A fő súlypontot az a kérdésblokk képezte, melyben a kérdezők a név szerint említett - az előzőekben első négy helyen szereplő - cégekről tettek fel kérdéseket. A jól ismerem, illetve ügyfele vagyok kérdezési szempont a MatávNetnek 62,5%-ot, a Datanetnek 49,5%-ot, az Elendernek 38,5%-ot, míg az Eurowebnek 22,5%-ot hozott. Az ismerem a céget kérdésre ugyanebben a cégsorrendeben 33,5, 41,5, 51,5, valamint 29% volt az igenlő válaszok aránya, míg a csak a nevét, vagy azt sem megközelítés 4, 9, 10,5 és 48,5%-ot jelentett.
Újdonság a vizsgálatban az internetes elektronikus kereskedelem, az e-commerce várható hazai elterjedésével kapcsolatos kérdés. "Mi a véleménye: mikorra várható, hogy az Ön cége a készen kapható informatikai eszközöket túlnyomórészt az interneten keresztül vásárolja meg?" - kérdezték a Szignum munkatársai a minta tagjaitól.
A válaszolók egyharmada (34,5%) szerint ez 1-2 év múlva várható, de volt olyan válaszoló, aki szerint cégénél ez már ma is így van. Másik harmaduk szerint 3-5 év múlva várható ez az elterjedtség (33,5%), majdnem húsz százalék (18,5%) szerint több mint öt év múlva, sőt, ezen belül 4,5% szerint több mint tíz év múlva. "Sohasem"-mel válaszolt 8,5, míg 5 százalék nem tudott választ adni a kérdésre. A viszonylag gyors terjedésben bízók kétharmados, igen magas arányát részben magyarázhatja, hogy az első fél évben nagy erővel folyt az IBM e-commerce népszerűsítő kampánya, és a kérdezés idején kezdődött a Compaq szintén e-commerce témájú "Compaq Depo" akciója. Szekfű Balázs (Carnation Consulting) szerint az is elképzelhető, hogy a magyar hálózati gazdaság még ezekre a becslésekre is rácáfol, és a vártnál is rohamosabb gyorsasággal terjed.
Amint a Szignum Média szakemberei sajtótájékoztatójukon elmondták, a kutatás módszereit továbbfejlesztették az előző fél évhez képest. A szakértői minta kiválasztásában az eddiginél is nagyobb súlyt adtak a "Top 200" nagyvállalatnak és a pénzügyi szférának, valamint az IVSZ (Informatikai Vállalkozások Szövetsége) jelentősebb tagcégeinek.