Online rádiót, zeneszolgáltatást indít az AOL Time Warner Európában
Tóth Kristóf, 2003. október 9. 08:49
Az AOL Time Warner a jövő héten egy online rádióadót indít be az
európai felhasználók számára, jövő tavasszal pedig egy saját európai
zeneszolgáltatást indít.
Az online zeneszolgáltatások egy ideig elkerülték az öreg kontinenst, és elsősorban az észak-amerikai felhasználókat célozták. Miután az európai online zeneipar azonban egy csapásra fellendült, a médiaóriás AOL Time Warner is célba vette a szegmenst.
Mint Blair Schooff, az AOL Europe vezérigazgatója elmondta, a társaság a jövő év második negyedében saját online zeneszolgáltatást indít az európai felhasználók számára. Az AOL azt reméli, hogy az új szolgáltatás felülmúlja majd az Apple iTunes Music Store, és Napster 2.0 zeneszolgáltatások népszerűségét.
Az új szolgáltatást kezdetben az AOL 6,2 millió brit, német, és francia előfizetője veheti majd igénybe. Bevezetésként az AOL Europe október 13-án egy új online rádióadót indít "Radio@AOL Broadband" néven az Egyesült Királyságban. Az ingyenes online rádió számos könnyűzenei műfajt fog játszani a rocktól a dance-ig.
"Bízunk benne, hogy az elkövetkező hónapokban sikerül lezárni a megállapodásokat" - mondta Schooff, utalva a szabályzóbizottságok jóváhagyására, valamint a független lemezkiadók támogatásának megszerzésére. Európában korábban csak a brit OD2 rendelkezett a szabályzóbizottságok engedélyével, valamint az összes vezető, és nagyobb független lemezkiadó támogatásával. A társaság több mint 200 ezer zeneszámból álló katalógusát, valamint online szolgáltatási technológiáját több mint egy tucat európai partner licencelte.