Komplex hálózati megoldások a közszférának
forrás Prim Online, 2003. október 9. 14:23
Jelentősen növekedett a magyar felhasználók érdeklődése az elmúlt
egyéves időszakban a 3Com helyi hálózati eszközei és megoldásai iránt,
– mondotta Lehner Tamás, a 3Com Magyarország ügyvezető igazgatója
hozzátéve, hogy az eladott portok számát tekintve a piac 33 százalékát
uraló 3Com megközelítette legnagyobb versenytársának értékesítését.
A hazai vállalat organikus fejlődése mellett újabb lendületet ad a piaci pozíciók javításának a routerek újbóli megjelenése a cég portfoliójában, valamint a gigabites berendezések fejlesztésében elért legújabb eredmények. „Ezzel a 3Com Magyarország képessé vált arra, hogy a legjobb, komplex megoldásokat bocsássa az európai uniós csatlakozással összefüggő nemzeti informatikai fejlesztések tervezőinek rendelkezésére."
A 3Com várakozásai szerint a magyar piac a térségben egyedülálló lehetőségeket kínál a növekedésre. Magyarország jelenleg a GDP 3,2 százalékát költi IT beruházásra, és ezzel az arányokat tekintve alig marad el az európai uniós országok 3,45 százalékos értékétől. A nagy különbséget a meglévő infrastruktúra hiányosságai okozzák, vagyis a felzárkózáshoz magasabb beruházási kiadásokra van szükség. A növekvő tendencia megfigyelhető, hiszen a Gartner Group felmérése szerint az egy főre jutó IT beruházás 2002-ben 421 euró, 2003-ban 491 euró volt, míg a piac változásait és az európai uniós csatlakozás 2004-es dátumát is figyelembe véve az intézet előrejelzése 2005-re mintegy 688 euró/fő.
Magyarország európai uniós csatlakozásának küszöbén a helyi piaci viszonyok szempontjából stratégiai fontosságú a 3Com döntése, hogy visszatér a router piacra és ezzel lokális hálózati eszköz gyártóból, végponttól végpontig terjedő megoldásszállítóvá válik. Ezzel a lépéssel, kihasználva a kínálkozó lehetőségeket a vállalat tovább kívánja növelni eddig is dinamikusan szélesedő piaci részesedését.
A tavalyi utolsó két negyedévéhez képest 2003 első két negyedévében a 3Com Magyarországon 22 ezer eladott porttal, 44 százalékkal növelte értékesítését. A legnagyobb piaci versenytárásával szembeni különbség negyedévről negyedévre csökken. Az eladott kapcsolati pontok értékesítése az idei második és a tavalyi második negyedév teljesítményének összehasonlításában is feltűnő javulást, 30%-os növekedést mutat. A tendencia azt mutatja, hogy a 3Com a hálózati eszközök magyarországi piacának természetes növekedését meghaladó dinamikával fejlődik annak ellenére, hogy a névtelen, bizonytalan minőséget nyújtó, de olcsó berendezés-szállítók is átlagon felüli eladásokat értek el.
A 3Com Magyarország az elmúlt időszakban kiemelkedő projektek szállítási megrendeléseit nyerte el. A vállalat a schengeni egyezménynek megfelelő határőrizeti rendszerhez 56 határátkelőhelyre több mint 3500 végpontot szállított. A Hírközlési Felügyeletnél 35 aktív 3Com eszköz gondoskodik 700 felhasználói végpont kommunikációjáról. A vállalat jelentős szerepet kapott a rendőrség korszerűsítési programjában a 3Com SuperStack 3 Switch család tagjainak szállításával.
A 3Com Magyarország a következő időszakban tovább kívánja fokozni a közszféra ellátására irányuló tevékenységét komplex hálózati megoldásaival. Ennek részeként a piacon egyedülálló beszámítási (Trade Up) programja keretében szeptembertől a használt, becserélt hálózati eszközöket felújítás után ingyenesen a forráshiányos magyar közintézmények rendelkezésére bocsátja az európai uniós csatlakozás technikai követelményeinek megkönnyítésére. A 3Com elsősorban olyan iskolákat, kistelepülési önkormányzatokat, egészségügyi intézményeket kíván ily módon támogatni, amelyeknek szűkös költségvetése nem engedi meg a számítógépes hálózat kiépítését, vagy cseréjét, ám arra az európai uniós csatlakozás miatt elengedhetetlen szüksége van.