A nyílt szabványként definiált "okos üzenetküldés" hátterében a távközlési technológiák állnak, és az Internet. Gyakorlatilag csak a fantázia és az SMS által biztosított 160 karakteres határ szabhat gátat a különféle Smart Messaging megoldásoknak. Az egyik legkézenfekvőbb lehetőség az üzenet küldése fax, illetve elektronikus levél érkezése esetén. A fax fejlécét, a levélnek pedig a feladóját és a tárgyát lehet elküldeni szöveges formában a telefonkészülékre. Az úgynevezett "harmadik fél" által kínált szolgálta-tások, vagyis például a telebanking, az időjárás-jelentés, a közlekedési hí-rek továbbítása mind olyan szolgáltatási lehetőség, amelyre valós igény mutatkozhat. Az információszolgáltatás körébe tartozhat még a politikai és tőzsdehírek továbbítása. A személyesen kialakított vagy a vállalati fel-használók számára létesített egyedi szolgáltatások közül a belső levelező-rendszer üzeneteinek elküldését, a hálózati menedzsmenttel kapcsolatos információk közlését kell kiemelnünk. A fenti alkalmazások legnagyobb előnye, hogy interaktív módon lehet ke-zelni azokat, vagyis igény szerint kérhetünk információkat akár az Inter-netről, akár egyéb vállalati adatbázisból. Az információigény jelzése tör-ténhet a mobiltelefonról elküldött SMS üzenet segítségével, de akár köz-vetlenül az Interneten keresztül is megnevezhetjük azon információkat, amelyekre kíváncsiak vagyunk.
Érdekes alkalmazási lehetőség az egyéni adatok cseréje. Az Interneten ke-resztül kommunikálhatunk a mobiltelefonunkkal, ugyanis a hálózatra kül-dött adatok egy SMS központon keresztül rövid szöveges üzenetben ér-keznek meg a készülékhez. Ott a továbbiakban vagy adatként hasznosít-hatóak, vagy pedig utasításként értelmezi a készülék. Az egyik leghaszno-sabb funkció lehet a telefonregiszter feltöltése a számítógépen tárolt ada-tokkal.
A korszerűbb telefonkészülékek - mint például a Nokia 8110i - képesek arra is, hogy intelligens módon, dinamikus menüpontok alkalmazásával kezeljék az egyszerű SMS formájában eljuttatott üzeneteket. Egyik alkal-mazási lehetőség lehet a belső vállalati kommunikáció támogatása. Ha egy levelezőrendszeren üzenetet küldünk például tárgyalási időpont egyezteté-se végett, az üzenet távollétünk esetén a mobiltelefon képernyőjén fog megjelenni. Ha egyszerű SMS-ről van szó, akkor csak a szöveget olvas-hatjuk el, azonban a Smart Messaging segítségével akár válaszolhatunk is a találkozókérésre. Adhatunk visszautasító választ, elfogadhatjuk, vagy éppen ajánlhatunk másik időpontot.
Nem csak az üzleti szféra, hanem akár a magáncélú felhasználók is nagy hasznát vehetik a digitális telefonkönyv segítségének. Intelligens menük segítségével telefonon keresztül is lekérdezhetjük egy-egy előfizető ada-tait - ehhez nem szükséges felhívni az ügyfélszolgálatot.