Ismét növekedésnek indult az online reklámpiac
Tóth Kristóf, 2003. október 23. 10:25
Nyugat-Európában újra növekedésnek indult az internetes hirdetési piac, és a szakértők az idei évre már két számjegyű növekedéssel számolnak a területen.
Egy szerdán kiadott jelentés szerint az online hirdetési piac Nyugat-Európa hat legnagyobb piacán, vagyis Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és Hollandiában együttesen 10,2 százalékkal fog növekedni az idei évben. A szegmens éves összbevétele mintegy 883 millió euró lesz, áll a PriceWaterhouseCoopers (PWC) és a Zenith Optimedia közös jelentésében.
2007-re a hirdetők éves szinten mintegy 1,25 milliárd eurót fognak költeni a webes hirdetésekre a nyugat-európai régióban, derült ki a jelentésből. A nagy sebességű internet-hozzáférések terjedése az elkövetkező években jelentősen erősíteni fogja az online elérések, és webes hirdetések együttes piacát, amely 7,4 százalékos átlagos éves növekedést követően 2007-re már évi 18,1 milliárd eurót fog kitenni.
"A fellendülés jelen minden szektorban érzékelhető" - mondta Robert Boyle, a PWC szórakoztatás- és médiarészlegének európai igazgatója. "A hirdetések piacát az elmúlt néhány évben rendkívül negatívan érintette a világgazdaság visszaesése" - tette hozzá Boyle.
Az online hirdetések piaca 2001 második felében kezdett jelentősen visszaesni, miután az "internetlufi" kidurranása számos internetes társaság számára nehéz, többnyire csak átszervezések, jelentős költség- és létszámcsökkentések árán átvészelhető helyzetet eredményezett.