2005-re válhat tömegtermékké az LCD TV
Tóth Kristóf, 2003. október 24. 10:05
Az LCD kijelzőre épülő televíziókészülékek piaca a jövő évben várhatóan a kétszeresére nő. 2005-től viszont a készülékek még ennél is lendületesebb, robbanásszerű elterjedése várható, amely egy évtizeden át dinamikus fejlődést fog eredményezni a szegmensben.
Egyes ipari vezetők és elemzők szerint az LCD TV piac robbanása 2005-re várható. Az új generációs, ultravékony televíziók az elektronikai ipar egyik legígéretesebb termékét testesítik meg. A szegmenst éppen ezért rendkívül komolyan veszik az elektronikai gyártók.
A folyadékkristályos kijelzőre épülő televíziók jelenleg több ezer dollárba kerülnek. A gyártókapacitás növekedésével az árak várhatóan azonban drasztikusan le fognak csökkenni az elkövetkező évek során, és a készülékek ára 2005-re a "megfizethető" kategóriába süllyed, állítják az elemzők.
Ez az árzuhanás a 2004-es évben azonban még nem érkezik el, véli Sheaffer Lee, a tajvani BenQ Corp. elnöke. "Minden a nagyméretű LCD panelek gyártókapacitásának a függvénye" - mondta Lee. "Véleményem szerint az LCD TV piac 2005-től fog robbanásszerű növekedésnek indulni, nem 2004-től" - tette hozzá a vezető. Lily Jap, a Nomura International elemzője hasonlóan látja a szegmens helyzetét, és szintén 2005-től számít a megoldások általános elterjedésére. Jap szerint az elkövetkező 5 évben eladott tv-készülékek összesen mintegy 15 százaléka fog LCD kijelzőre épülni.
A 2003-ban legyártott mintegy 4 millió LCD TV után a jövő évben hozzávetőleg 8-10 millió ilyen készülék talál majd gazdára. 2002-ben 1 milliónál is kevesebb folyadékkristályos kijelzőre épülő televízió készült. Ezek a számok azonban még meglehetősen kevésnek számítanak tekintve, hogy évente mintegy 150 millió televízió talál gazdára világszerte.