Parhelia: Nem is volt, és nem is lesz DirectX 9.0 támogatás
Tóth Kristóf, 2003. október 29. 09:25
A Matrox Graphics, aki elsőként jelentette be DirectX 9.0 támogatású
grafikus processzorát, most minden ilyen támogatását megszűntette
annak. A cég valójában ugyan sosem adott ki olyan drivert, amely
támogatta volna a DirectX 9.0 egyik alapfeltételét, a Vertex Shader
2.0-t, most minden egyéb driver támogatást is megszűntetett, amely
eddig kompatibilissé tette a Microsoft API-jával.
"A jó hír abban, hogy nem készítünk több DX9-et támogató drivert a Parheliákhoz, az, hogy a legtöbb játék ennek ellenére támogatni fogja a lebutított üzemmódját a kártyának." mondta el Haig, a cég egyik terméktámogatási szakembere.
A Parhelia 512-es GPU az első Matrox grafikus chip volt 2002 közepén, amit a cég kiadott az utolsó 1999-es chip óta. A Matrox pont a négyszeres Vertex Shader 2.0 tömbmegoldással reklámozta a terméket, miután az piacra került, azonban ennek driver-támogatása sosem valósult meg. Azok a vásárlók, akik eddig is csupán részben élvezhették a Parhelia 512-es chip DirectX 9.0 támogatását, most nagyon csalódottak lehetnek, ugyanis a cég elmondása szerint soha nem is fog olyan drivert kiadni, ami a Vertex Shader 2.0-t támogatná a kártyán. Több egyéni vásárló, és cég már pert is kilátásba helyezett, ugyanis szerintük a cég egyszerűen átverte a partnereit.
A Matrox Graphics illetékes driver felelőse csak annyit fűzött hozzá a dologhoz, hogy "Hacsak közbe nem jön valami, jövő évben teljesen új termékeket dobunk piacra." Erről a termékről ugyan egyelőre semmi információ nem áll rendelkezésre, azonban abban biztosak lehetünk így előre is, hogy lesz benne hardveres Pixel Shader 2.0 támogatás, ugyanis a Microsoft következő operációs rendszeréhez -a Longhornhoz- ez alapkövetelmény lesz.