Több hazai nagyvállalatnál már meg is kezdődött az új Office bevezetése
Szalay Dániel, 2003. november 10. 14:34
Magyarországon is nagy érdeklődés mutatkozik az új Microsoft Office
Rendszer iránt - mondta el a Prím Online megkeresésére Radó Gábor, a
Microsoft Magyarország megoldás értékesítési tanácsadója, aki ezt az
alkalmazások, kiszolgálók, szolgáltatások és megoldások jóval átfogóbb
és integráltabb rendszerévé fejlődésével indokolta elsősorban.
Az Office Rendszer a személyes teljesítményt növelő újabb funkciók mellett nagy hangsúlyt helyez az információhasznosítás, az együttműködés és a vállalati folyamatok kezelése területeken - folytatta. Leginkább a nagyvállalati és az államigazgatási szektorból mutatkozik óriási érdeklődés a termék iránt.
Főleg pénzügyi, kereskedelmi és telekommunikációs cégek fejezték ki vásárlási szándékukat az elmúlt rövid időszakban, de a potenciális vevők között biztosítók, iparvállalatok is vannak - részletezte Radó Gábor. Példaként a Richter Gedeon gyógyszergyárat említette, ahol már meg is kezdődött a korábbi verziójú Microsoft-megoldásokról való upgrade-elés. A cég elsősorban dokumentumkezelésre és a csoportos munkafolyamatok támogatása érdekében vezeti be az Office Rendszert. Kereskedelmi cégek közül a szoftvervállalat értékesítési tanácsadója a MOL Trade-et említette.
Radó Gábor a Microsoft magyarországi várakozásaival kapcsolatban azt mondta, jelentősen nőni fog a szerveroldali megoldások (SharePoint Portal Server, Exchange 2003, Project Server stb.) értékesítése. A vállalat arra is nagy hangsúlyt helyez, hogy felismertessék a korábbi változatok használóival, hogy az új Office Rendszer bevezetése olyan előnyökkel jár, ami miatt érdemes minél előbb elvégezni az átállást, mert átlagosan már hat hónappal az implementálás után megtérül a befektetés, ami által a cégek eredményessége jelentősen nőhet. Az érvényes OSL, EA vagy EAS szerződéssel rendelkező ügyfelek egyébként ingyenesen jutnak hozzá a termék új változatához, így bármikor frissíthetnek anélkül, hogy a szoftverért külön fizetniük kellene.
Az értékesítési tanácsadó úgy véli, a Microsoftnak az üzleti döntéshozókat is meg kell szólítania, mivel az új megoldás az üzleti folyamatokat úgy támogatja meg, hogy segíti a vállalaton belüli információmegosztást, kommunikációt és a döntési folyamatokhoz azonnal rendelkezésre álló, percre kész adatok használhatók. A célközönségbe egyébként nem csak a nagyvállalati szegmens tartozik, hiszen az új Office a kisvállalatoknak is számos korszerű megoldást ad, például a Business Contact Manager révén egy "mini-CRM" rendszert tudnak az Outlookba beépíteni.
Kérdésünkre, hogy a magyar nyelvű Office változat értékesítése mikor kezdődik meg, Radó Gábor így felelt: - Már november közepétől elérhető lesz a magyar nyelvű Office 2003 OEM konstrukcióban, a dobozos változat értékesítése a viszonteladói partnerhálózaton keresztül pedig december 3-tól kezdődik meg hazánkban. A megfelelő licencszerződéssel (volume licence) rendelkező vállalatok pedig akár már ma is le tudják tölteni az erre a célra kialakított internetes kiszolgálógépről.
A magyarítási folyamat egyébként idén januárban, még a leendő Office Rendszer kezdeti (Release Candidate) változatainak tesztelésekor kezdődött. Radó Gábor cáfolta azon értesülésünket, hogy a magyarítás csak Dublinban, a Microsoftnál zajlott. Elmondása szerint a munka a magyar és a dublini honosító csapat révén szinkronban történt: - Például kollégám, Pozsony Balázs Office termékmenedzser maga is bekapcsolódott a honosítási munkába Budapestről, de megemlíthetem Kőnig Tibor kollegámat, aki a Microsoft Projekt magyarosításában vette ki részét - említette.
A budapesti székházban arról is kérdezősködtünk, mennyire szólnak bele a Microsoft amerikai központjából, Redmondból, illetve az EMEA-régióbeli főnökségtől, Párizsból a helyi értékesítési stratégiába. "A termék árát ugyan központilag meghatározzák, de az értékesítési folyamatokba, a stratégia kidolgozásába csak kis mértékben szólnak bele, ugyanakkor minden segítséget megadnak, amire szükségünk lehet, például a Microsoft belső portálján számos tanulmányt helyeznek el folyamatosan. A müncheni EE főnökség ugyanakkor nagyon szigorúan ellenőrzi munkánk minőségét, a partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartásunkat. Az idén meghirdetett, úgynevezett CPE programunk (Customer & Partner Experience - ügyfél és partner elégedettségi program) keretében összegyűjtik az ügyfelek, partnerek visszajelzéseit, megnézik, hogy megfelelő gyorsasággal és kellő odafigyeléssel oldottuk-e meg a problémákat, az ügyfelek könnyedén utol tudtak-e érni bennünket. A Microsoft ugyanis egyre inkább a megoldásközpontú értékesítésre helyezi a hangsúlyt, aminek az is részét képezi, hogy legyen megfelelő reagálás a kihívásokra."