Az USA-ban stabilan nő az online reklámszektor
Kiss Ádám Zoltán, 2003. november 12. 09:15
Egy friss felmérés szerint az online reklámok területe 2003 első
félévében több mint 10 százalékkal nőtt a tavalyi adatokhoz képest, a
fő hajtóerő a keresőkhöz csatolt reklámfelületetek bővülése.
Az Interactive Advertising Bureau (IAB) és a PricewaterhouseCoopers felmérése azt mutatja, hogy így ez már a harmadik egymást követő negyedév mikor folyamatosan nőnek a reklámbevételek. Tényszerűen a 2002-es első félév 2,97 milliárd dolláros forgalmához képest az idei év első felében 3,29 milliárdos összeget sikerült elérni, ami 10,5 százalékos piacbővülést jelent. A 2003-as adatokon belül az első negyedév 1,63 milliárdos bevételét a második negyedévben 1,7 százalékkal magasabb, 1,66 milliárd dolláros adat követte. Ez a tendenciának tekinthető folyamat egy 2001-ben elkezdődött mélyrepülés végére tesz pontot, elsősorban a most magára találó, keresőkhöz kapcsolt reklámok segítségével. A felmérés készítői szerint szintén fontos szerepet játszik az internet valódi piactérré válása, melynek eredményeképpen növekednek az online árult termékek értékkategóriái, így a forgalmazók is szívesebben költenek reklámra.