A HP Magyarországon is piacvezető PC- és notebookszállító
forrás Prim Online, 2003. november 12. 20:20
Az IDC legfrissebb, 2003. harmadik naptári negyedéves kutatása alapján a HP továbbra is Magyarország és az egész EMEA régió piacvezető asztali PC-szállítója, valamint noteszgépszállítója, és tovább növelte részesedését az ipari szabványos kiszolgálók piacán.
A magyar PC-piacon a HP a negyedévben a tavalyi év hasonló időszakának forgalmánál 3,1 százalékkal több, összesen 8415 asztali számítógépet értékesített, s így 16,3%-os részesedésével megőrizte piacvezető pozícióját. A magyar felhasználók a harmadik negyedévben összesen 51 722 személyi számítógépet vásároltak, a szegmens 2002 azonos időszakához képest 30,4%-kal bővült.
A magyar notebookpiacon a vállalat az idei év harmadik negyedében a tavalyi év hasonló időszakához képest 62,3%-kal növelte noteszgép-értékesítését - ez 3496 eladott terméket jelent. Így a HP 24,7%-os piaci részesedésével megőrizte vezető pozícióját. A magyar felhasználók a harmadik negyedévben összesen 14 172 noteszgépet vásároltak, a szegmens így 2002 azonos időszakához képest 79,8%-kal nőtt.
A magyar ipari szabványos kiszolgálók piacán a HP a negyedévben a tavalyi év hasonló időszakának forgalmánál 46,1 százalékkal több, összesen 1198 szervert értékesített. Így 47,5%-ra, a második helyezett eredményének majdnem háromszorosára növelte vezető piaci részesedését. A magyar vállalati felhasználók a harmadik negyedévben összesen 2523 ipari szabványos kiszolgálót vásároltak, tehát a szegmens 20,1%-ot bővült 2002 azonos időszakához képest.
Az IDC kutatása alapján a HP hasonlóan jó eredményeket ért el a teljes EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban is.
A tavalyi év azonos időszakánál 3,6%-kal több, 1 337 793 asztali PC-t értékesített a HP, majdnem kétszer annyit, mint a második helyezett. 18,1% százalékos részesedésével az EMEA régióban is őrzi piacvezető pozícióját. A régió asztali PC forgalma az előző év harmadik negyedéhez képest alig 10%-kal nőtt.
Kelet-Európában a tavalyinál 58,2%-kal növelte noteszgépeladását a HP (ez 38 596 eladott terméket jelent). Így 21,1%-os piaci részesedéssel zárta a negyedévet. Az EMEA országokban a HP a tavalyi év azonos időszakánál 64,4%-kal több, 607 381 noteszgépet értékesített, így 19,3% százalékos részesedésével továbbra is őrzi piacvezető pozícióját. A kelet-európai országok notebookforgalma az előző év harmadik negyedévéhez képest 68,7%-kal, az EMEA régió forgalma 52,8%-kal nőtt.
A tavalyi év azonos időszakánál 13,1%-kal több, 142 349 kiszolgálót értékesített a HP, majdnem háromszor annyit, mint a második helyezett. 40,6% százalékos részesedésével az EMEA régióban is szilárdan őrzi piacvezető pozícióját.