A világhálót nem használók között nagy számban vannak olyanok, akik nincsenek tisztában azzal a páratlanul sok lehetőséggel, amit a világháló adhat az egyes egyéneknek. Az ezzel kapcsolatos kutatásokra alapozva indítja el újból az Informatikai és Hírközlési Minisztérium szemléletformáló kommunikációs kampányát, melynek célja a világháló iránti érdeklődés minél szélesebb körben való felkeltése.
Sashegyi Zsuzsanna, az informatikai tárca sajtófőnöke a Prím Online érdeklődésére elmondta, az előző, internetet népszerűsítő reklámkampány rendkívül sikeres volt, az IHM a kedvező tapasztalatokon felbuzdulva indítja ismét útjára a korábban még szakmai díjat is nyert "Az internet. A világ megismerhető" reklámkampány folytatását, mely az előzőhöz hasonló lesz.
A kampány kreatív anyagait egyébként ezúttal is a Mátai és Végh Kreatív Műhely készítette, a médiatervezést és vásárlást pedig változatlanul a Berg Média intézi - válaszolta ezzel kapcsolatos érdeklődésünkre a sajtófőnök. A cégeket az IHM tárgyalásos közbeszerzési pályázaton választotta ki.
Az előző, a nyáron futó kampány sajtóértesülések szerint nettó 159 millió forintba került, melyből 52 millió forintot tett ki a reklám elkészítése és 107 milliót a reklámfelület a különböző médiumokban - televízióban, rádióban, óriásplakáton, újságban, képeslapokon.
A Szonda Ipsos augusztus végi felmérésében mind a kampány ismertségét, mind a minisztérium ismertségének növekedését kimutatta.
A kampányért az IHM a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület (HTE) szeptemberi, 7. Távközlési és Informatikai Marketing Fórum zárófogadásán "Az internet népszerűsítéséért" különdíjat kapott.