Négy év után megújult a Startlap
forrás Prim Online, 2003. november 18. 12:59
A Startlap (www.startlap.hu) négy éven át, egészen a múlt hét végéig gyakorlatilag változatlan vizuális megjelenéssel várta a látogatókat. Ezen időszak alatt a kezdeti napi átlagos 25 ezres látogatásszám jóval 600 ezer fölé emelkedett a Medián Webaudit mérése alapján. A most elvégzett változtatások után modernebbé, kedvesebbé vált a design, és új, a tartalomszolgáltatás irányába mutató rovatok jelentek meg az oldalon.
A site külső és belső megújításával járó komoly, többhónapos munkára tendert írtak ki, amelynek három győztese volt. A logó a Kirowski munkája, a designnal kapcsolatos további megújítási munkákat a Carnation, míg a programozást a korábbi partner, a Webstar Csoport végezte.
A keresőbox felülre helyezése mellett számos apró újítás szolgálja a látogatók kényelmét – ilyen a dobozok jobb alsó sarkában lévő „oldal tetejére”-nyilacska, a kurzor érintésére átszíneződő sorok valamint a „külső linkek” és a saját lap.hu-aloldalak vizuális megkülönböztetése. Tartalmi szinten a legtöbbet azonban az új rovatoktól várják a Startlap készítői: „A legnépszerűbb témákban, mint például az autó, állás, ingatlan, rovatokat indítunk – magyarázza Vidó Viktor, a site októberben kinevezett új főszerkesztője.. – A felhasználó eddig az autó.lap.hu több száz közvetlen linkje között böngészhetett, az új struktúrában az autó.startlap.hu oldalon híreket, cikkeket és számos szolgáltatást is talál majd, miközben természetesen az eddigi gazdag linkgyűjtemény is elérhető marad.”
Az új funkciók, a szolgáltatások fejlesztése is jelzi, hogy a Startlap linkgyűjtemény felől egyre erőteljesebben mozdul a tartalomszolgáltatás irányába. A megújulás hatásait nemcsak a Sanoma budapesti internetes divíziójánál, hanem az anyavállalat holland központjában is kíváncsian várják: a cég más, Startlaphoz hasonló termékeinél még nem történt ilyen nagyszabású változtatás. A tulajdonos bizalma a Startlap töretlen fejlődésével magyarázható: az oldal két éve nyereséges – ez nemzetközi szinten sem kis teljesítmény –, idén megduplázta tavalyi árbevételét, amivel a honlap már a Sanoma Budapest legjobban jövedelmező termékei közé tartozik. A Startlaposok remélik, hogy a múlt héten mért rekord látogatásszám (635 ezer) a csinosodásnak és az új funkcióknak köszönhetően tovább növekszik.