Új lendületet ad PC üzletágának az IBM
Tóth Kristóf, 2003. november 24. 10:09
Az IBM a napokban választ adott azon híresztelésekre, amelyek
szerint a társaság már nem fordít elég figyelmet PC-k értékesítésével
foglalkozó divíziójára.
A "Kék Óriás"-nak is nevezett társaság vezetői a Comdex konferencián jelentették be, hogy az óriáscég a közeljövőben újult erővel fogja támogatni PC üzletágát, és különösen a notebookok szegmensére kíván komoly figyelmet szentelni. Az IBM az elkövetkező hónapokban számos jelentős hirdetési- és marketingkampányt indít a PC gyártók között elfoglalt helyének javítása érdekében. A társaság a jövőben emellett szorosabban össze tervezi kapcsolni PC üzletágát a többi (kutatási és fejlesztési, szoftver, és pénzügyi) divízióval, amely a vezetők szerint hatékonyabb működést, a konkurenciával szemben pedig komoly előnyt jelenthet majd.
A Kék Óriás ráadásul számos olyan szoftvert adott ki az elmúlt hónapokban, amely megkönnyíti az IBM rendszerek használatát a felhasználók számára, és ezáltal értéktöbbletet nyújt. Ilyen megoldás többek között a gyors merevlemezes rendszervisszaállítást támogató Rapid Restore, és a Wi-Fi összeköttetéseket menedzselő Access Connections.
Az IBM PC üzletága az elmúlt években meglehetősen rosszul szerepelt, és miután a divízió 1998-ban majdnem 1 milliárd dollárt veszített, az elemzők folyamatosan a részleg felszámolásáról spekulálnak. Az idei év harmadik negyedében az IBM a globális PC piac 5,3 százalékát tudhatta magáénak, jelentősen elmaradva a 15,3 százalékot uraló, piacvezető Dell Inc.-től, illetve a 15,1 százalékkal rendelkező HP-től. Az IBM azonban csak üzleti célú PC-ket forgalmaz, a fogyasztói szegmens nélkül pedig már sokkal kedvezőbb a társaság pozíciója. Szintén említésre méltó, hogy az IBM jelenleg több notebookot értékesít, mint asztali rendszert.