Hiánycikk lett a flash-memória
Kiss Ádám Zoltán, 2003. november 25. 08:15
A digitális fényképezőgépek, valamint a kisméretű adathordozók iránti rendkívüli keresetnövekedés hiányhelyzetet teremtett a flash-gyártóknál, így, ha nem is emelkednek az árak, elmaradhat jó néhány előre betervezett karácsonyi árcsökkenés.
Sok termék esetében ilyenkor központi, a gyártó által indítványozott árcsökkentéssel szokták megnyerni a vásárlókat, vagy ugyanazért az árért jellemzően több memóriát kínálnak. Idén várhatóan az ilyen, a vásárlóknak kedvező ünnepi fordulatok elmaradnak, mivel a pótolhatatlan részegységből egész egyszerűen nem áll rendelkezésre elegendő mennyiség. A helyzet gyors megoldódására sem lehet számítani, az iparági elemzők szerint legalább 2004 közepéig, de akár jövő év végéig változatlan maradhat a kereslet és a kínálat aránya. Az egyetlen nyertesek természetesen a flash-gyártók, kihasználva az idei 42 százalékos piacbővülést, és a jövőre várt 36 százalék többletet, árcsökkenés nélkül. Tipikus példa a SanDisk, mely rekordbevételt ért el a harmadik negyedévben, és mindeközben a cég tőzsdei értéke az év eleje óta megháromszorozódott.