A Credit Suisse az Oracle Collaboration Suite bevezetésével olyan átfogó elektronikus levelezési platformot alakított ki, amellyel lakossági ügyfelei online módon, biztonságosan kommunikálhatnak a bank tanácsadóival. Az Oracle melletti döntés fő indoka a biztonságos, megbízható e-mail architektúra volt, amelyen a Credit Suisse pénzügyi szolgáltató divíziója titkosított SecureMail szolgáltatását működteti. A bank ügyfelei számára fontos előny, hogy könnyebben elérhetik befektetési tanácsadóikat, és nyugodtak lehetnek afelől, hogy bizalmas adatokat tartalmazó elektronikus levelezésük védve van az illetéktelenektől. A svájci bank jelenleg az ütemterv szerint halad a SecureMail bevezetésével az első fázisban tervbe vett 15 ezer felhasználó körében.
A németországi központú LION bioscience, amely a gyógyszeripari cégek számára kínál nemzetközi szinten információ- és tudáskezelő megoldásokat, új vállalati kommunikációs szabvány bevezetése mellett döntött. A vállalatnál különböző elektronikus levelezési és előjegyzésnaptár-kezelő rendszerek működtek egymással párhuzamosan, és ezek inkompatibilitása miatt a cég munkatársai nehezen tudták elektronikus úton megosztani egymással az információkat és egyeztetni a megbeszéléseket, időpontokat. A két rendszer párhuzamos támogatása is nehézkes volt, ezért a LION az egész vállalatra kiterjedő, egységes üzenetkezelő platformot volt kénytelen keresni. Az Oracle Collaboration Suite kiválasztását és bevezetését követően a LION bioscience 70 százalékkal csökkentette hardver- és szoftverköltségeit.
A kanadai Muskoka önkormányzat számára az integrált kommunikációs rendszer több okból is fontos. A kerületbe tartozó hat régió távoli elhelyezkedése miatt a vezetőknek sok időt kell utazással tölteni munkájuk során, és bármikor előfordulhat, hogy sem telefonon, sem e-mailen keresztül nem elérhetők.
Muskoka kerület szakemberei megvizsgálták a piacon kapható megoldásokat. Az Oracle Collaboration Suite azért keltette fel figyelmüket, mert integrált módon kezeli a fax-, a beszéd-, illetve e-mail forgalmat és a fájlrendszereket. A részletesebb vizsgálatok kimutatták, hogy az Oracle Collaboration Suite nemcsak biztosítja az önkormányzat számára szükséges összes szolgáltatást, hanem alacsonyabb költséget is biztosít.
Az Oracle Collaboration Suite segíti a vezetőket a hatékonyabb munkavégzésben a kiszállások során, mivel lehetővé teszi az üzeneteik távoli elérését, megválaszolását és kezelését a legkülönbözőbb kommunikációs csatornákon keresztül úgy, hogy mindehhez elég egyetlen eszközt (PDA-t, telefont vagy böngészőt) használniuk. Emellett mivel az Oracle Collaboration Suite átfogó kommunikációs megoldás, a munkatársakat elég egyetlen rendszer használatára betanítani több különböző szoftvercsomag helyett. Így csökken az oktatás időigénye, és a felhasználók már rövid időn belül hatékonyan dolgozhatnak.
A rendszer különböző részei, például az elektronikus levelezés, az Oracle adatbázis-kezelőjét használják az e-mailek, a hangposta és a faxok tárolására. Ezáltal az önkormányzat dolgozói összes e-mail üzenetüket az általuk választott felületről érhetik el és kezelhetik, ami igen fontos egy olyan közigazgatási szervnél, ahol kiemelt szerepet kap az elektronikus levelezés.