A Magyar Tartalomipari Szövetség, a Matisz által szervezett konferencia célkitűzése, hogy a hazai minőségi digitális tartalmak előállítói megismerjék azokat a forráslehetőségeket (Nemzeti Fejlesztési Terv, Magyar Információs Társadalom Stratégia, EU tematikus és K+F programok stb.), az új védelmi és terjesztési technológiákat, amelyek felhasználásával az új iparág, a tartalomipar megerősödhet és az exportképessége fokozódhat.
A konferencia plenáris ülésén bemutatkoznak a 2003. évi eFestival döntősei és kiosztásra kerülnek az a verseny ez évi díjai is. Az eFestival az online és a multimédia szakma seregszemléje, megmérettetésének fóruma, bemutatkozási lehetőség, az online gazdaságba újonnan belépők számára. A szakma összefogása, hogy minél több minőségi magyar nyelvű tartalom kerüljön a felhasználókhoz.
Az Inforum, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete - MTE és a Matisz által létrehozott Barátságos Internet Fórum, amely az internethasználattal kapcsolatos félelmek, negatív attitűdök csökkentését és a tiltott vagy veszélyes tartalmak visszaszorítását célzó első eseménye a konferencia hétfői plenáris ülésének délutánján lesz.
A konferencia másik fő témája a DRM (Digital Rights Management) technológia bemutatása. Az aktualitást a szerzői jogi törvény novemberi módosítása adja, amely lehetőséget ad a szerzők és a felhasználók közötti (kötelező közös jogkezelésen kívüli) új közös érdekeltségen alapuló elektronikus kapcsolat megvalósulására is. A DRM az egyik eszköze lehet a digitális szellemi tulajdon terjesztésének és védelmének. A digitális tartalom előállítása a DRM által biztosított alacsony "fogyasztói" - itthon is megfizethető - árak mellett sikeres üzleti tevékenységgé válhat.
A tartalomipari konferencia utolsó napjának délutánján tartja az első ülését (az informatikai, az újságírói, a mozgókép, a fotó, a grafikai szakmai szervezetek képviselőiből álló) a Tartalomipar Kerekasztal. A kerekasztal azzal a fő kérdéssel foglalkozik, hogy a szakmák közötti békés együttműködés, a gazdasági, tudományos, kulturális és oktatási területet átfogó tartalomipari fejlesztés és a tartalomalkotás számára az új játéktereket megnyitó műszaki lehetőségek hogyan használhatók fel a társadalom számára.