Energie AG: 23 százalékos belső megtérülési ráta SAP CRM megoldással
forrás Prim Online, 2003. december 9. 18:40
Az Energie AG osztrák közművállalat mySAP CRM rendszere alig két év
alatt behozta az induló beruházás árát, három éven belül pedig már 23
százalékos belső megtérülési rátát produkált.
Az SAP nyilvánosságra hozta a következő tanulmányt abban a sorozatban, amellyel a mySAP CRM kiemelkedő megtérülési (ROI) potenciálját kívánja illusztrálni ügyfelei számára. A Peppers and Rogers Group ROI Review című kiadványában publikált jelentés szerint az Energie AG osztrák közművállalat mySAP CRM rendszere alig két év alatt behozta az induló beruházás árát, három éven belül pedig már 23 százalékos belső megtérülési rátát produkált. A mySAP CRM hozzásegítette az Energie AG-t szolgáltatási kínálata kibővítéséhez, és a reagálókészség javításával, valamint a tervezési folyamatok hatékonyságának fokozásával értékes versenyelőnyhöz juttatta a vállalatot a mindennapi működés során.
Az Ausztria vezető áramszolgáltató vállalatai közé tartozó Energie AG Felső-Ausztriában több mint 412 000 ügyfelet szolgál ki, és az áramellátás mellett hulladékkezelési, vízellátási, távfűtési és távközlési szolgáltatásokat is biztosít. A vállalat versenyelőnyt szeretne kovácsolni az osztrák energiapiac liberalizációjából, és ennek érdekében a mySAP CRM segítségével kívánja fokozni tevékenysége ügyfélközpontúságát, elérni a valóban 7x24 órás rendelkezésre állást, és kiépíteni a hosszú távú piaci sikerhez szükséges ügyfélkapcsolati hátteret.
A mySAP CRM jelentős mértékben javította az általános üzleti folyamatok és a kommunikáció hatékonyságát, a működéstámogató és ügyféloldali rendszerek integrálásával pedig jelentős hozzáadott értékhez juttatta az Energie AG ügyfeleit. A költségmegtakarítás és a hatékonyabb működés közvetlenül is megmutatkozott a vállalat nyereségességében - pl. 11 százalékkal mérsékelte az ügyfélkapcsolatok kezelésének tranzakcióidejét. A mySAP CRM 63 százalékkal csökkentette a működési költségeket az általa kiváltott, korábbi rendszerhez képest. Az Energie AG évente több mint 100 000 eurót spórol meg kampánykezelési költségeken annak köszönhetően, hogy a mySAP CRM kiszűrte rendszeréből a több párhuzamos számlával rendelkező ügyfeleket és a duplán nyilvántartott szerződéseket.
A további hatékonyságnövelés érdekében a mySAP CRM integrált a vállalat számlázási rendszerével - amely egyébként az SAP for Utilities ágazatspecifikus megoldásportfólió egyik központi eleme. Az SAP for Utilities csomag SAP Energy Data Management adatkezelő alkalmazását integrálva az Energie AG szorosabban nyomon tudja követni ügyfelei energiafogyasztását, és valós idejű javaslatokat kaphat a nagy energiaigényű folyamatok vagy a karbantartási leállások optimális ütemezésére nézve.
A ROI Review Energie AG és más cégek mySAP CRM rendszereiről készült tanulmányai letölthetők a www.sap.com/solutions/crm/customersuccess/roi.asp címről.