A
Vogtland Public Transit Association elnevezésű helyi közlekedési vállalat a
Siemens Business Services-zel közösen fejlesztette ki az elektronikus
jegyszolgáltatást.
A
szolgáltatás bevezetését megelőző tesztidőszakban 350 kiválasztott utas
próbálgatta az új lehetőséget. A telefonos regisztrációt követően nem
hagyományos jegyet kaptak, hanem két mobilplatformos alternatív közül
választhattak.
Szakértők
rámutatnak, hogy a "mobilizált" világ természetes részét képezik,
képezhetik az olyan lehetőségek is, amikor a mobiltelefon felválthatja a
hagyományos, papír alapú szolgáltatást, mint például a jegyek. A Vogtland-i
sikerekre alapozva nagy valószínűség szerint nem csak Németországban, hanem más
európai uniós országokban is találkozhatnak majd az utasok a mobiljegyekkel.
A
szolgáltatás volumenét jelzi, hogy csak Németországban mintegy 400 helyi
tömegközlekedési vállalat van, aminek egyötöde a közepes, illetve a nagyvállalati
kategóriába tartozik.
Winfried
Holz a Siemens Business Services Global Business Unit Solutions vezetője
szerint "az innovatív szolgáltatások iránti igény óriási, főleg, ha azzal
egyszerűbbé és könnyebbé tehető az azt igénybevevők élete. A februárban induló
mobiljegy szolgáltatás is ilyennek gondolom."