A
Matáv 2003-ban 10 milliárd forintos nagyságrendű beruházást hajtott végre az
internetes piacon kitűzött céljainak megvalósítása érdekében. A beruházás nagy
részét a társaság a szélessávú internetezés elterjesztésére fordította. Ennek
eredményeként idén 175 településre jutott el a szolgáltatás, ezáltal a hazai
lakosság több mint kétharmada számára elérhetővé vált a szélessávú hozzáférés.
A
Matáv által elért 100 ezres ADSL előfizetői szám révén a szélessávú
internetelérések számának növekedése 2003-ban megközelítette a 200%-ot. A
Magyarországon szélessávon internetezők aránya ezáltal európai viszonylatban is
igen magasnak tekinthető, hiszen a hazai internetelőfizetők 33%-a szélessávon
csatlakozik a világhálóhoz.
A
Matáv területén az internet-hozzáférésekből minden ötödik ADSL. A
kelet-közép-európai régióban az összes ADSL vonalszámot tekintve a Matáv
piacvezető, az ADSL penetráció (azaz a népességre vonatkozó elterjedtség)
tekintetében Magyarország a második a régióban Észtország mögött. Az ADSL-en
internetezők 20%-os aránya pedig meghaladja a 19%-os európai uniós átlagot is.