A redmondi székhelyű vállalat
azt tervezi, hogy a jövő hónapban Las Vegasban megrendezendő CES (Consumer
Electronics Show) szakkiállítás keretein belül jelenti majd be a sokak által
várva várt spéci karórák piacra kerülését. A szoftvercég várhatóan ugyanezen
rendezvényen jelenti majd be az MSN Internet Software, illetve a Windows XP
Media Center Edition legújabb fejlesztéseit.
A SPOT technológiával
kompatibilis fogyasztói elektronikus eszközök, tehát karórák, hűtőgépek és
egyéb más berendezések FM rádióhullámok segítségével mindenféle vezetékek
használata nélkül képesek többek közt időjárás jelentések, friss hírek, tőzsdei
árfolyamok, vagy például sporteredmények fogadására és különböző formában
történő megjelenítésére. A SPOT-ról először az idén januárban megrendezett CES
rendezvényen ejtettek szót a Microsoft munkatársai, akik akkor azt ígérték,
hogy a Fossil és egyéb hasonló gyártók első SPOT képes karórái még az év végi
ünnepek előtt meg fognak jelenni a kereskedelmi forgalomban. Most már tudjuk,
hogy erre nem kerülhetett sor, egyrészt azért, mert a SPOT karórák tesztelése
elhúzódott, másrészt pedig azért, mert lényegében a piaci debütálás előtti
utolsó pillanatban különböző változtatásokat kellett végrehajtani a különleges
karórákba szerelt rádiófrekvenciás mikrochipeken.
Microsofthoz közel álló
források jelentése szerint a SPOT karórákkal kapcsolatos problémák mára már
mind megoldódtak és a Fossil már le is gyártott néhány ezer ilyen terméket,
melyek valamikor a jövő hónapban jelenhetnek majd meg a kereskedelmi
forgalomban. Ezek a karórák természetesen mit sem érnének a hozzájuk kapcsolódó
vezeték nélküli szolgáltatás, az MSN Direct Service nélkül, ami ennek megfelelően
ugyancsak a jövő hónapban fog debütálni. A belépőszintű SPOT karórákért 129
dollárt kell majd fizetni, az MSN Direct Service havidíja pedig 9,95 dollár
lesz.