Új területekre összpontosít a Leadtek
Tóth Kristóf, 2003. december 30. 12:39
A grafikus kártyákat gyártó tajvani cég a jövő évben nagyobb hangsúlyt
kíván fektetni a társaság kiegészítő termékeire, úgymint a különféle
kommunikációs eszközök és hordozható digitális készülékek.
A grafikus kártyáiról ismert Leadtek Research a jövő évben bevételeinek több mint felét a kiegészítő termékekből fogja szerezni, nem a társaság fő területének számító videókártyákból.
K. S. Lu, a társaság elnök-vezérigazgatója a napokban elmondta, hogy a társaság az idei évben még bevételeinek mintegy 65 százalékát szerezte a videókártyákból. A cég 2003-ben mintegy 1,5 millió nVidia alapú grafikus kártyát tudott értékesíteni, amely szám jóval kevesebb a 2002-ben elért 2,2 millió darabnál. Az eladások visszaesését Lu az nVidia Corp. csökkenő piaci részesedésével indokolja.
A Leadtek egyelőre pedig nem tervezi ATI Technologies, illetve más márkájú grafikus processzorok alkalmazását videókártyáiban. Lu azonban optimista, és a jövő évben már hozzávetőleg a tavalyival egyező, 2,2 millió darabos eladásra számít.
Mint a vezető elmondta, a Leadtek igyekszik több lábon állni, ezért a társaság az elkövetkező évben már nagyobb hangsúlyt fektet a cég kommunikációs üzletágára. A kommunikációs üzletág január 1-jével két külön részleggé alakul: a GPS üzletág a globális helymeghatározó rendszerre épülő termékekkel foglalkozik majd, az Audio & Video Communications (AVC) részleg pedig többek között videóátvitelre is alkalmas mobiltelefonokat fog gyártani.
Ami a PC periféria üzletágat illeti, a Leadtek a grafikus kártyák mellett tv-tunereket, MP3 lejátszókat és különböző mobil digitális készülékeket fog gyártani. A cég terveinek megfelelően a grafikus kártyák a teljes bevétel alig felét fogják képviselni 2004-ben. A tv-tuner kártyák a bevétel 15 százalékát teszik majd ki, a teljes kommunikációs üzletág pedig további 30 százalékot fog képviselni a jövő évben.