Rekordeladásokat regisztráltak az online értékesítők
Tóth Kristóf, 2003. december 29. 15:25
Bár a teljes karácsonyi vásárlószezon nem hozott olyan jó eredményeket,
mint azt egyes elemzők előre jelezték, az online boltok eladási
rekordot döntöttek az Egyesült Államokban.
A tartós használati cikkek eladásai az Egyesült Államokban 3,1 százalékkal estek vissza novemberben az októberi eredményekhez képest, az online áruházak, mint az Amazon.com azonban rendre eladási rekordot döntöttek a hónapban.
Az Amazon.com az eddigi legaktívabb karácsonyi vásárlószezonként jellemezte az ideit. A társaság a legnagyobb forgalmat hozó napon 2,1 millió terméket adott el a világhálón keresztül, vagyis másodpercenként 24 darabot. Azt azonban nem árulták el a cég képviselői, hogy ez a nap pontosan melyik volt.
A Goldman Sachs, Harris Interactive és Nielsen/NetRating piackutató cégek által készített eSpending elnevezésű felmérés szintén azt mutatja, hogy az idei év kedvezett az online boltoknak. A jelentés szerint a karácsonyi vásárlószezonban összesen mintegy 13 milliárd dollár bevételt értek el az amerikai online kiskereskedelmi egységek, ami tekintélyes, 46 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest. Ebben az adatban az online aukciók, és utazási eladások nem szerepelnek.
December második hetében az amerikai vásárlók 2,95 milliárd dollárt költöttek a világhálón, vagyis 48 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. Az eSpending jelentéshez a társaságok november 1-jétől december 12-éig kísérték figyelemmel az eladásokat.
A ComScore Networks, amely az év utolsó két hónapjának eladásait vette figyelembe jelentésének elkészítéséhez, valamivel visszafogottabb eredményeket közölt. A társaság szerint a két hónap alatt az online eladások 12,1-12,6 milliárd dollárt tettek ki az Egyesült Államokban, szintén az utazások és aukciók nélkül. Ez mintegy 25-30 százalékkal jobb, mint a társaság által tavaly közölt 9,7 milliárd dolláros adat.
"Az év végéhez közeledve kijelenthetjük, hogy az idei karácsonyi szezon igen erőteljes volt az online boltok számára" - mondta Dan Hess, a ComScore elnökhelyettese. "A fogyasztók egyre inkább felismerik és kihasználják az online vásárlás előnyeit" - tette hozzá a szakértő.