Az indiai filmstúdiók a Kazaa-val szövetkeznek
Tóth Kristóf, 2003. december 31. 11:04
A vezető indiai filmstúdiók úgy döntöttek, hogy szakítva a korábbi
hagyományokkal, az interneten keresztül, a népszerű Kazaa szolgáltatás
segítségével is terjeszteni kívánják filmjeiket, amitől egyébként nem
titkoltan jelentős extrabevételekre számítanak.
Az ausztráliai székhelyű Sharman Networks-féle Kazaa szolgáltatást a kezdetekben mintegy harmincöt indiai filmes cég fogja felhasználni filmek online módon történő terjesztésére. Szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy mindez szöges ellentétben van az amerikai gyakorlattal, hiszen a hollywoodi stúdiók nemhogy nem szimpatizálnak a Kazaa-val, illetve a hozzá hasonló szolgáltatásokkal, hanem nagyon komoly támadásokat is indítanak ezen szolgáltatások ellen, mondván, hogy azok rendkívül nagy károkat okoznak a szórakoztató iparnak.
A Kazaa és az indiai filmstúdiók között létrejött megállapodások értelmében a Kazaa mintegy 60 millió felhasználója korábban elérhetetlen tartalmakhoz férhet hozzá, mégpedig teljesen legálisan - áll a Sharman Networks által az üggyel kapcsolatban kiadott hivatalos közleményben. A Kazaa-n keresztül elsőként a Supari című izgalmas thriller érhető el, melyért 2,99 dollárt, vagyis mintegy 625 forintot kell fizetni. A filmet tartalmazó állomány úgy van programozva, hogy megtekintés után semmisítse meg magát, illetve olyan technológiákkal van felvértezve, melyek megakadályozzák az illegális módon történő lemásolást. Rendkívül izgalmas számomra, hogy ebben az internetes fájlcserebere-szolgáltatások ellen tűzzel-vassal küzdő piaci szegmensben én lehetek az első, akinek a filmjét el lehet érni a Kazaa segítségével - nyilatkozta Meenu Kumar, az említett thriller producere.
Sokan talán nem is tudják, hogy Indiában milyen fejlett szórakoztatóipar van. A távol-keleti országban évente több mint ezer filmet készítenek. Az egymilliárd lakosú Indiában azonban egyelőre csak mintegy 10 millióan rendelkeznek internet-hozzáféréssel, igaz, a világ többi régiójában több mint 20 millió indiai internetfelhasználó él, akik vélhetően rendkívüli módon örülnek a Kazaa új szolgáltatásának. Az indiai filmstúdiók tisztában vannak azzal, hogy az internetes filmterjesztés rövid időn belül nem jelent túl nagy bevételi forrásokat, azonban hosszabb távon igen is nagy fantáziát látnak a dologban.