A Telenor által fejlesztett
szolgáltatás alapját az SMS jelenti. A szolgáltatás működése a következő: az
utasok mobiltelefonjuk segítségével kiválaszthatják a számukra megfelelő
járatot, majd ezután a helyet lefoglalhatják, illetve fizethetnek érte. Az utas
ezt követően kap egy SMS-t, melyben a légitársaság visszaigazolja, hogy
elfogadta a megrendelést. Amikor az utas szeretne felszállni a repülőgépre,
akkor ezt az SMS-t mutatja be a légitársaság képviselőinek.
Elemzők rámutatnak arra, hogy
a Telenor Mobilnál már 500.000 regisztrált felhasználó van, aki rendszeresen
használja a mobilkereskedelmi szolgáltatásokat, de rendszerint csak kisebb összegű
megrendelések esetén (pl.: étel- és italautomata, vagy mozijegy). Azzal, hogy a
Telenor most útjára indítja a repülőjegyek mobiltelefonon történő
megrendelését, illetve fizetését, komoly lépést tesz a nagyobb összegű
kereskedelmi tranzakciók irányába.